برای هر رنگ پوست چه سبک آرایشی مناسب است؟

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

انتخاب رنگ و سبک آرایشی متناسب با رنگ پوست، چهره و میکاپ شما را خاص و زیبا خواهد کرد. با آرایش مناسب انواع پوست و نکات مهم آن آشنا شوید.

آرایش انواع پوست صورت

اگر تنها یک نگاه به فروشگاه‌های لوازم آرایشی بیندازید، با هزاران رنگ و ابزار آرایشی متفاوت روبرو می‌شوید. انتخاب مناسب‌ترین لوازم آرایشی، به عواملی مانند جنس پوست، نوع آرایش دلخواه و بسیاری موارد دیگر وابسته است. اما یکی از مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین عوامل انتخاب سبک و رنگ آرایش مناسب، رنگ پوست افراد است. این موضوع آنچنان اهمیت دارد که برای هر تم رنگی پوست، یک سبک آرایشی مناسب و قاعده‌ای مشخص در نظر گرفته شده است. با رعایت این قواعد می‌توانید همه مراحل آرایش از متعادل‌سازی زاویه تا انتخاب رنگ مناسب را مرحله به مرحله با موفقیت طی کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که برای هر رنگ پوست چه سبک آرایشی مناسب است و چه جزئیاتی را در هر میکاپ باید رعایت کنید.

آرایش مناسب پوست سفید؛ چگونه پوست را به رنگ دلخواه نزدیک کنیم؟

میکاپ پوست روشن را می‌توان یکی از آرایش‌ها با مراحل طولانی‌تر و ظرافت بیشتر دانست. برای آرایش این نوع پوست، قبل از انتخاب رنگ میکاپ و سبک آرایش، باید زیرسازی مناسب پوست را انجام دهید. هدف از این زیرسازی دقیق، رساندن پوست به رنگ دلخواه و گرم‌تر از رنگ اصلی صورت است. زیرسازی آرایش پوست سفید نباید بیش از حد تیره یا بدون اثر باشد. در حقیقت انتخاب یک رنگ طبیعی هم به شیک‌تر شدن میکاپ شما کمک می‌کند و هم باعث می‌شود که با تغییر رنگ زمینه آرایش، چهره‌ای متفاوت پیدا کنید.

بهترین روش کانتور و زیرسازی برای آرایش پوست روشن

برای کانتور پوست سفید می‌توانید با توجه به فرم اصلی صورت، حاشیه‌ها را تیره کنید. اما قسمت‌های مرکزی را با کانسیلر بسیار روشن نپوشانید. برای انتخاب رنگ مناسب کرم پودر و پنکک، بهتر است دو شماره تیره‌تر از رنگ پوست خود را فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خریداری کنید. رنگ کانسیلر نیز باید یک درجه از رنگ کرم پودر شما روشن‌تر باشد.

اگر برای آرایش روزانه از کانتور و میکاپ سنگین استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با خرید ضدآفتاب رنگی، رنگ زمینه پوست خود را تغییر دهید. دقت کنید که رنگ ضد آفتاب نیز باید حدود 2 درجه از پوست شما تیره‌تر باشد.

بهترین آرایش چشم برای پوست سفید

اگرچه نحوه اجرای آرایش چشم بیش از انتخاب رنگ در نمای نهایی میکاپ موثر است، اما دقت در به کاربردن رنگ نیز می‌تواند چهره شما را خاص و آرایش شما را منحصر به فرد کند. اگر پوست سفید دارید، هنگام خرید لوازم آرایش و به ویژه سایه چشم، پالت‌های سایه‌ای را انتخاب کنید که ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، هلویی و بنفش هستند.

بهترین سایه برای پوست روشن سایه‌هایی با طیف رنگی میانه هستند. بنابراین بهتر است از رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن در آرایش چشم استفاده نکنید تا میکاپ شما غیرطبیعی جلوه نکند. هلویی، صورتی ملایم، سورمه‌ای و نقره‌ای از رنگ‌های پیشنهادی به افرادی با پوست روشن هستند.

بهترین روش سایه زدن برای پوست‌های روشن، تیره‌تر کردن قسمت انتهایی پلک است.

آرایش چشم پوست روشن

آرایش لب برای پوست روشن؛ رنگ روشن را فراموش کنید

اگرپوست شما خیلی روشن است، انتخاب رنگ‌هایی مانند قرمز یا صورتی روشن برای لب و رژگونه بدترین انتخاب است. این رنگ‌ها چهره شما را نامتعادل می‌کنند و با ایجاد هایلایت‌های غیر ضروری، باعث می‌شوند که میکاپ ناشیانه‌ای داشته باشید. اگر لباس یا مدل آرایش شما با رنگ قرمز سازگار است، از رژ لب‌هایی با قرمز کدرتر و یا زرشکی استفاده کنید.

فراموش نکنید که انتخاب رنگ رژ را باید با توجه به تم رنگی آرایش چشم انجام دهید. بنابراین اگر سایه چشم هلویی انتخاب شماست، رنگ رژ مسی نیز یک آرایش مناسب برای لب‌های شما خواهد بود.

آرایش لب پوست سفید

آرایش مناسب افراد بور؛ نکاتی که باید در میکاپ اصولی رعایت کنید

افراد بور آن دسته از افرادی هستند که علاوه بر پوست روشن، چشم‌های آبی یا رنگی و موهای روشن نیز دارند. اگر شما هم در شمار این افراد هستید مراحل میکاپ و نکات آن را مطابق مرحله قبل پیش ببرید.

مهم‌ترین تمایز آرایش افراد بور، آرایش چشم است. قهوه‌ای، مسی، برنزی، هلویی، نقره‌ای و مرجانی مات از شیک‌ترین رنگ‌های سایه برای چشم‌های روشن هستند. همچنین مهم‌ترین نکته برای ایجاد بهترین آرایش چشم در افراد بور، این است که هرگز خط چشم را فراموش نکنید. ایجاد یک خط چشم گربه‌ای جلوه چشم‌ها و میکاپ شما را چندین برابر خواهد کرد. همچنین اگر مراسم مهمی در پیش دارید، استفاده از مژه مصنوعی حالت چشم و نمای میکاپ را چندین برابر زیبا خواهد کرد.

بهترین آرایش برای افراد بور

بهترین آرایش برای پوست گندمی؛ زیباترین میکاپ با زمینه گندمی

ایجاد رنگ پوست نرمال و متعادل یکی از مهم‌ترین اهداف کانتورینگ در آرایش است. اما افرادی که پوست گندمی دارند معمولا نیازی به کانتور ندارند. رنگ گندمی صورت می‌تواند پذیرای طیف وسیعی از رنگ‌ها و سبک‌های آرایشی باشد. بنابراین اگر در شمار این افراد هستید، دستتان برای انتخاب سبک باز است و با یک انتخاب درست می‌توانید زیباترین میکاپ را داشته باشید.

آیا صورت گندمی به کانتورینگ نیاز دارد؟

برای کانتور صورت گندمی فقط کافی است به فرم صورت توجه کنید. برای مثال اگر صورت شما گرد است، کانتور را تنها به هدف زاویه سازی روی شقیقه‌ها و خط فک انجام دهید. دقت کنید که رنگ کانتور نباید زیاد تیره باشد. با توجه به این موضوع می‌توانید برای انواع فرم صورت زاویه‌سازی مناسب را انجام دهید.

کرم پودر مناسب برای پوست گندمی در طیف رنگ‌های طبیعی هستند و تنها به هدف کاور کردن صورت استفاده می‌شوند. بنابراین از انتخاب کرم‌پودرهای سفید و روشن یا برنز مصنوعی پرهیز کنید و رنگ اصلی پوست خود را ثابت نگه دارید.

استفاده از رنگ هلویی در آرایش صورت گندمی

بهترین رنگ سایه چشم برای پوست گندمی

علاوه‌بر کانتور ساده، انتخاب رنگ آرایش چشم نیز در این رنگ پوست دشواری چندانی ندارد. چراکه اغلب رنگ‌های پالت سایه برای این رنگ پوست مناسب و زیبا هستند.

اما بهترین انتخاب را می‌توان ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم دانست. مسی، طلایی، قهوه‌ای مات و رنگ‌هایی مانند بنفش و آبی تیره می‌توانند یک آرایش چشم زیبا و منحصر به فرد را برای شما بسازند.

یهترین آرایش چشم برای پوست گندمی

مانور رنگ‌های هیجان انگیز در آرایش لب و گونه پوست گندمگون

بسیاری از افراد عقیده دارند که استفاده ار رنگ‌های تیره برای آرایش لب پوست گندمگون چندان مناسب نیست. اما اگر تم رنگی آرایش و لباس شما با رنگ تیره هماهنگ است، این رنگ‌ها مکمل‌های مناسبی برای استایل شما خواهند بود.

برای زیباتر شدن آرایش، رنگ رژ لب و رژگونه را به صورت ست انتخاب کنید. استفاده از رژگونه با رنگ‌های قهوه‌ای، زرشکی و طیف رنگ بنفش، یک آرایش شیک و خاص را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر رنگ‌های تیره به مدل صورت شما سازگار نیست، به سراغ رنگ‌هایی مانند هلویی، صورتی و گلبهی بروید. برای کامل کردن این سبک آرایش می‌توانید رژ لب‌هایی با رنگ نود یا کالباسی را نیز انتخاب کنید.

بهترین رنگ رژ برای پوست گندمی

بهترین آرایش برای پوست تیره؛ چه رنگ‌هایی برای میکاپ پوست تیره مناسب هستند؟

اگر در شمار افرادی با پوست تیره هستید، باید برای زیرسازی آرایش دقت و زمان لازم را صرف کنید. برای کانتور پوست تیره نیازی به تیره کردن چندان اطراف صورت ندارید. مهم‌ترین نکته زیرسازی آرایش، استفاده از کانسیلر با رنگ مناسب است. کانسیلرهای خیلی روشن چهره شما را مصنوعی می‌کنند و هایلایت‌های غیرحرفه‌ای در زیرسازی آرایش ایجاد می‌کنند.

رنگ کرم پودر نیز باید دقیقا مطابق با رنگ پوست صورت باشد. اگر زمان و علاقه به کانتور پیش از آرایش ندارید، تنها با کرم پودر صورت را کاور کنید. برای قوی‌تر کردن پایه آرایش و جلوگیری از آسیب به پوست نیز می‌توانید قبل از کرم پودر، کرم ضدآفتاب سینره بدون رنگ را استفاده کنید.

کانتور پوست تیره

آرایش چشم پوست تیره چگونه است؟

برای انتخاب رنگ مناسب سایه در میکاپ پوست تیره، رنگ‌های نود و طبیعی را کنار بگذارید. سایه‌های رنگی، براق و حتی بسیار تیره نیز می‌توانند آرایش شما را زیبا کنند. مهم‌ترین نکته برای آرایش چشم، استفاده از بهترین مارک ریمل برای حجم‌دهی به مژه‌ها و جلوه بخشیدن به فرم چشم است.

آرایش چشم پوست تیره

رنگ رژ مناسب پوست تیره چیست؟

اگر چرخی در میکاپ ترند پوست‌های تیره بزنید، استفاده از رنگ‌های تیره و جیغ را وجه مشترک آن‌ها خواهید دید. رژ لب قهوه‌ای، زرشکی، بنفش و آلبالویی انتخاب‌های مناسبی برای پوست تیره هستند. همچنین رژ لب‌های براق می‌توانند جلوه میکاپ شما را بیشتر کنند.

بهترین رژ برای پوست تیره

خرید بهترین لوازم آرایش مناسب انواع پوست از زیبابست

علاوه‌بر رعایت نکات آرایشی و ترفندهای مناسب برای آرایش انواع پوست، کیفیت و دوام لوازم آرایش نیز بر زیباتر شدن میکاپ تاثیرگذار است. برای خرید لوازم آرایش اورجینال با قیمت مناسب از بهترین برندها کافی است سری به فروشگاه اینترنتی زیبابست بزنید. ما در زیبابست کاربردی‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات را برای شما فراهم کرده‌ایم. سفارش شما در سریع‌ترین زمان و با بهترین بسته‌بندی به دست شما خواهد رسید. از محصولات زیبابست دیدن کنید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان