بهترین آرایش پاک کن خانگی را خودتان بسازید

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

پاک کننده‌های آرایش خانگی ترکیباتی بسیار جذاب با خاصیت بالا هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند شادابی را به پوست شما بازگرداند. این نوع از پاک کننده‌ها برای افرادی که تمایل به استفاده از محصولات ارگانیک دارند مناسب است و می‌تواند به یک همراه همیشگی برای پوست سالم تبدیل شود.

بهترین آرایش پاک کن خانگی

کافی است چرخی در دنیای وب بزنید تا با خطرات و معایب نگه داشتن طولانی مدت آرایش روی صورت آشنا شوید و تصمیم به تغییر روند مراقبت از پوست بگیرید. در حقیقت پاک کردن آرایش به شکل اصولی به اندازه انجام آن مهم است و نیاز به دقت و زمان کافی دارد. این روزها انواع پاک کننده‌های آرایشی برای پوست‌های مختلف در بازار وجود دارد. محصولاتی که به سختی می‌توان تشخیص داد که برای پوست ما مناسب هستند یا نه. به همین دلیل طرفداران محصولات ارگانیک، تمایل زیادی به جایگزین کردن آن‌ها با پاک‌کننده‌های خانگی دارند. در این مطلب ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین پاک کننده‌های آرایشی که می‌توانید در خانه بسازید را به شما معرفی می‌کنیم. با ساختن این محلول‌ها دیگر بهانه‌ای برای پاک کردن عمقی آرایش و رسیدگی به پوست خود نخواهید داشت.

پاک کننده آرایش طبیعی برای پوست چرب؛ کنترل چربی صورت با کمک مواد ارگانیک

پوست چرب را می‌توان حساس‌ترین نوع پوست دانست. این نوع از پوست می‌تواند به سادگی با استفاده از محصولات نادرست تحریک شود و نتیجه مصرف مداوم این محصولات بهداشتی، ایجاد آکنه‌های کهنه و از بین رفتن بافت سالم پوست است. به همین دلیل بهتر است یک پاک کننده عمقی هماهنگ با پوست خود را از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی تهیه کنید.

اما اگر ساختن محصول مناسب پوست برایتان هیجان انگیز است و به سلامت آن مطمئن‌تر هستید، برای از بین رفتن آلودگی‌ها پاک کننده‌ای ارزان، سالم و هماهنگ با پوست چرب بسازید. در ادامه بهترین پیشنهادات برای پاک کننده آرایش طبیعی مناسب پوست چرب را برای شما آورده‌ایم.

بهترین شیرپاک کن خانگی

1- محلول شیر و عسل؛ بهترین محصول برای ازبین رفتن آلودگی پوست

مهم‌ترین چالشی که افراد دارای پوست چرب با آن روبه‌رو هستند، منافذ باز پوست صورت است. آلودگی‌ها و چربی‌های ناشی از لوازم آرایش در طول روز به این منافذ وارد می‌شوند و به همین دلیل از بین رفتن آن‌ها با شستن ساده صورت امکانپذیر نیست. محلول پاک کننده شیر و عسل می‌تواند پیش از شستشوی صورت، از بین برنده این آلودگی‌ها باشد.

برای درست کردن این محلول کافی است 5 قاشق شیر کم چرب را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. توجه کنید که شیر باید دمای محیط را داشته باشد و سرد یا گرم بودن بیش از اندازه آن می‌تواند بر کیفیت محلول تاثیر بگذارد. این مقدار از شیرپاک کن طبیعی برای یک بار پاک کردن آرایش مناسب است.

در صورتی که زمان کافی برای درست کردن این محلول دارید، می‌تواند بادام رنده شده و یا مقداری کنجد را نیز به این ترکیب اضافه کنید تا پوست شما علاوه‌بر پاکسازی، ویتامین بیشتری را نیز جذب کند.

پاک کننده آرایش شیر و عسل برای پوست چرب

2- گلاب و روغن نارگیل؛ زوج کاربردی برای پاکسازی پوست چرب

ساده‌ترین روشی که با کمک آن می‌توانید قبل از شستشوی صورت آرایش خود را پاک کنید، استفاده از گلاب است. گلاب را در یک بطری اسپری‌دار بریزید و آن را روی میز آرایش خود بگذارید تا برای همیشه به یک آرایش پاک کن ساده و ارزان برای شما تبدیل شود. اما اگر می‌خواهید برای تامین بهداشت پوست وقت کافی صرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم که روغن نارگیل را نیز همراه این تونر خانگی فراموش نکنید.

برای درست کردن این شیرپاک کن خانگی، می‌توانید یک تا دو قاشق روغن نارگیل را به یک لیوان گلاب اضافه کنید. این پاک کننده آرایش دست‌ساز خواصی چون حفظ تعادل چربی پوست، درخشندگی و شفافیت صورت و پاک کردن عمقی منافذ را دارد. از طرفی درست کردن آن زمان کمی می‌برد و نگهداری آن نیز آسان است.

روغن نارگیل و گلاب برای پاک کردن اصولی آرایش در خانه

3- مخلوط نعناع و خیار؛ پاک کننده طبیعی آرایش حاوی مرطوب کننده

حفظ تعادل چربی صورت مهم‌ترین هدفی است که اغلب محصولات مناسب برای پوست چرب دارند. این موضوع را می‌توان در درست کردن آرایش پاک کن خانگی نیز موردتوجه قرار داد. برای ساخت یک میسلارواتر طبیعی، خیار را با دندانه ریز رنده و سپس له کنید. به کمک یک الک یا یک پارچه تمیز، آب خیار را از تفاله‌ها جدا کنید. برگ‌های تازه نعناع را به کمک خردکن یا با چاقو به ریزترین شکل ممکن درآورید.

با اضافه کردن نعناع خرد شده به آب خیار یک میسلارواتر طبیعی مناسب پوست چرب خواهید داشت. آب خیار باعث ایجاد رطوبت و تازگی در منافذ پوست می‌شود. به همین دلیل صورت شما دیرتر چرب می‌شود و نتیجه این فرایند، ایجاد پوستی شفاف و زیبا است. بعد از به تعادل رسیدن میزان چربی پوست و رفع آکنه‌ها می‌توانید برای کامل کردن روتین پوستی خود، از ماسک جوان کننده صورت آندیا برای کاهش چین و چروک استفاده کنید.

محلول آرایش پاک کن خانگی با خیار

بهترین شیرپاک کن دست‌ساز برای پوست خشک را بسازید

پوست خشک اگرچه دردسرهای آکنه بر اثر چربی را ندارد، اما در برابر حساسیت‌های پوستی مقاومت بسیار کمی دارد. به همین دلیل نیاز به استفاده از محصولات بهداشتی طبیعی برای این دسته از افراد بیش از همه احساس می‌شود. در ادامه آرایش پاک کن‌های طبیعی مخصوص پوست خشک را بشناسید.

1- استفاده از روغن کرچک در پاک کننده آرایش خانگی؛ معجزه زیبایی در دستان دانه کرچک

نام روغن کرچک را کمتر در درمان بیماری‌های پوستی شنیده‌اید. اما اثرات معجزه‌آسای این روغن در سال‌های اخیر باعث شده تا بیش از همیشه در ساخت ماسک صورت خانگی و محصولات بهداشتی پوستی مورد استفاده قرار بگیرد.

مخلوط روغن کرچک، روغن زیتون و چند قطره آبلیمو، یک پاک کننده آرایش فوق‌العاده برای پوست خشک است. اما در حقیقت این ترکیب تنها یک آرایش پاک کن نیست. خواص ضدالتهاب و ضدحساسیت محلول روغن کرچک باعث می‌شود تا لایه سطحی پوست پس از مدتی استفاده ترمیم شود. به همین دلیل باعث ایجاد نرمی و لطافت در صورت نیز خواهد شد.

روغن کرچک برای پاکسازی پوست

2- روغن جوجوبا و ویتامین E؛ بهترین رطوبت‌رسان پوست خشک

جوجوبا نامی آشنا برای افرادی است که بخش زیادی از زمان زندگی خود را صرف مراقبت از پوست خود می‌کنند. این دانه با خواص بیشمار خود می‌تواند باعث ترمیم و ایجاد رطوبت در سطح پوست خشک شود. بنابراین به سادگی التهابات پوستی را کاهش می‌دهد و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

برای اینکه یک آرایش پاک کن خانگی با خاصیت ضدالتهاب و مرطوب کنندگی بسازید، یک تا دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با پودر داخل یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید. همچنین می‌توانید به این ترکیب معجزه‌آسا، چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل نیز اضافه کنید. این پاک کننده را می‌توانید به راحتی با پنبه در سطح پوست خود پخش کنید.

استفاده از این ترکیب می‌تواند علاوه‌بر تمیز کردن آرایش، یک مرحله از پاکسازی پوست در منزل نیز باشد.

پاک کردن آرایش با آلوئه ورا

3- پاک کردن آرایش با آلوئه‌ورا؛ ماندگارترین گیاه با خواص بی شمار

آلوئه‌ورا گیاهی است که برخلاف ظاهر تیغ‌دار و ناملایمش، یکی از مهم‌ترین مواد برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی به حساب می‌آید. شیره گیاه آلوئه‌ورا علاوه‌بر اینکه می‌تواند آلودگی‌ها را به سادگی از پوست بزداید، یک ترمیم کننده و خنک کننده صورت نیز به حساب می‌آید.

برای ساخت آرایش پاک کن خانگی مناسب، شیره آلوئه‌ورا را با یک قاشق عسل، چند قطره شامپو بچه یا شوینده ملایم پوست و یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ترکیب خانگی هم خاصیت بهداشتی دارد و هم می‌تواند یک ماسک درمانی برای صورت شما باشد.

آرایش پاک کن خانگی با آلوئه ورا

استفاده از آرایش پاک‌کن مناسب پوست؛ استانداردترین محصولات پوستی را از زیبابست بخرید‎

پاک کننده‌های آرایش خانگی ترکیباتی بسیار جذاب با خاصیت بالا هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند شادابی را به پوست شما بازگرداند. اما مهم‌ترین ایراد استفاده از محصولات ارگانیک، این است که باید به صورت روزانه یا هرچند روز یک بار فرایند ساخت را تکرار کنید. در غیراینصورت محلول شما کهنه می‌شود و ممکن است حتی خطراتی برای پوست صورت نیز داشته باشد.

بنابراین اگر زمان کافی ندارید، ناچارید تا پاکسازی پوست با مواد طبیعی را از برنامه روتین خود حذف کنید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست به شما کمک می‌کنیم تا نزدیک‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات پوستی را جایگزین کنید.

شما می‌توانید لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال را به سادگی از زیبابست خریداری کنید تا در فاصله یک الی سه روز کاری آن را با بهترین بسته‌بندی درب منزل خود تحویل بگیرید. منتظر شما در صفحه فروشگاه زیبابست هستیم.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان