مرحله‌به‌مرحله با بهترین روتین شبانه مراقبت از پوست

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

روتین مراقبت پوست در شب از جمله موارد ارزشمندی است که هر خانمی باید برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت به آن بپردازد. ما در این مقاله در مورد این روتین مراقبتی پوست با شما صحبت می‌کنیم.

روتین مراقبت از پوست در شب

بحث روتین مراقبت از پوست، مسئله بسیار مهم و ارزشمندی است که هر خانمی باید به آن توجه داشته باشد. به‌صورت کلی روتین مراقبت از پوست به چند دسته کلی، روتین قبل از آرایش، روتین روز و روتین شب تقسیم‌بندی می‌شود. با توجه به اینکه نگهداری از پوست قبل از خواب از اهمیت بالایی برخوردار است به همین خاطر ما در این مقاله قرار است تا به‌صورت خلاصه و اختصاصی در مورد روتین مراقبت از پوست در شب با شما صحبت کنیم. پس در ادامه و به‌صورت مرحله‌به‌مرحله با فروشگاه اینترنتی لوازم آرایش همراه ما باشید.

پاک‌سازی و شستشوی پوست، اولین ایده برای پاک کردن آرایش از صورت

اولین نکته‌ای که باید در خصوص روتین مراقبت شبانه پوست به آن توجه کنید این است که صورت خود را به‌صورت کامل تمیز و پاک‌کنید. تمیز کردن و شستشوی پوست برای آن دسته از افرادی که آرایش روی صورت خود دارند با افرادی که آرایش ندارند متفاوت است. به‌عنوان‌مثال اگر روی صورت شما مواد آرایشی وجود دارد ابتدا باید با یک دستمال مرطوب یا میسلار واتر صورت خود را به خوبی تمیز کنید و سپس با شوینده مناسب با پوست خود (پوست خشک، معمولی یا مختلط) پوست صورت خود را با آب کامل شستشو داده و خشک کنید.

توجه داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان حتی اگر آرایش روی صورت خود ندارید، از مرحله شستشوی بهداشت پوست صورت عبور نکنید.  

صورت خود را با تونر مناسب پاک کنید، اولین قدم برای داشتن روتین پوستی شبانه

حالا که صورت خود را با شوینده مناسب تمیز کرده‌اید، زمانش رسیده تا با کمک بهترین تونر صورت، و یک پد آرایشی سراسر پوست صورت را با تونر پاک کنید. استفاده از تونر صورت باعث می‌شود که پوست صورت سرحال‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد و پوست را برای جذب مواد مغذی آماده کند.

چرا باید روتین مراقبتی پوست داشته باشبم؟

ماساژ صورت با روغن درمانی، بهترین قسمت روتین شبانه پوست

مرحله سوم بعد از پاک‌سازی صورت این است که صورت خود را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که روتین‌هایی مانند ماساژ با روغن به عنوان یک روتین هفتگی پیشنهاد می‌شود پس نیازی نیست که هر شب دغدغه ماساژ دادن صورت خود را داشته باشید اما اگر به صورت متداوم و حداقل دو تا سه بار در هفته این عمل را تکرار کنید، قطعاً در کمتر از سه ماه نتیجه جذاب آن را با پوستی شاداب‌تر و سرحال‌تر درک خواهید کرد.

شما می‌توانید برای انجام ماساژ صورت از انواع روغن‌های گیاهی و ارگانیک استفاده کنید.

برای آب‌رسانی پوست در شب، از یک آب‌رسان مناسب استفاده کنید

اگر بخواهیم مرحله ماساژ صورت و ماسک گذاشتن را از یک روتین برای هر شب جدا کنیم، استفاده از آب‌رسان به‌عنوان مرحله سوم از روتین شب به‌حساب می‌آید. استفاده از آبرسان مهم‌ترین بخش روتین شب به‌حساب می‌آید چراکه سطح پوست را به‌خوبی آبرسانی می‌کند و باعث می‌شود پوست برای جذب سایر کرم‌هایی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، آماده شود. شما می‌توانید برای استفاده از بهترین آبرسان موجود در بازار از محصولات کامان استفاده کنید.

چرا باید از آبرسان و ماسک در روتین شبانه پوست استفاده کرد؟

استفاده از ماسک متناسب با نوع پوست، از مراحل پاکسازی پوست در روتین شبانه

یکی دیگر از مواردی که به شادابی و کلاژن سازی سریع پوست صورت کمک می‌کند این است که قبل از ادامه دادن به سایر مراحل روتین شبانه، حتماً از یک ماسک خانگی ساده استفاده کنید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از ترکیب خاک رس با گلاب یک ماسک ساده درست کنید و پس از نیم ساعت صورت خود را تمیز کنید البته استفاده از ماسک‌های آماده مانند ماسک الوئه ورا نلا نیز برای پاک‌سازی و کلاژن سازی پوست به‌شدت پیشنهاد می‌شود. این ماسک علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی بالایی که دارد در طولانی‌مدت باعث روشن‌تر شدن پوست شما نیز می‌شود.

استفاده از ماسک صورت برای آبرسانی پوست در شب

استفاده از مرطوب‌کننده، مرحله مهم مراقبت از پوست هنگام شب

تا این مرحله از روتین شبانه، پوست شما به‌خوبی تمیز و آبرسانی شده، از اینجا به بعد روتین شب شما باید از بیس صورت خود برای استفاده از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید.

در این مرحله بایستی از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید و کل سطح صورت خود را با آن بپوشانید. توجه داشته باشید اگر بلافاصله پس از آبرسان از مرطوب‌کننده استفاده کنید پوست شما حالت خیس و غیرقابل تحملی پیدا خواهد کرد، پس حتماً پس از آبرسان به‌صورت خود چند دقیقه فرصت دهید و پس از جذب کامل آن، از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.

استفاده از کرم دور چشم، حساس‌ترین قسمت روتین پوست در شب

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های روتین پوست استفاده از کرم دور چشم است. استفاده روزانه و شبانه کرم دور چشم به رفع سیاهی و کبودی چشم‌ها در طولانی‌مدت کمک می‌کند. پس این مرحله مراقبتی را پس از استفاده از ماسک صورت خانگی شدیداً جدی بگیرید تا بتوانید از روتین شبانه خود در درازمدت نتایج مناسبی کسب کنید.

استفاده ار کزم دور چشم برای روتین پوست در شب

تقویت‌کننده‌های مژه و ابرو را در روتین شبانه پوست خود قرار دهید

یکی دیگر از مراحل مهمی که خانم‌هایی که مژه‌ها و ابروهای کم‌پشتی دارند باید به آن بپردازند، این است که از محلول‌های تقویت مژه و ابرو برای تکمیل روتین شبانه خود استفاده کنند.

محلول‌های تقویت‌کننده مژه و ابرو با توجه به اینکه بافت سرم مانند دارند حتماً باید در زمانی از آن‌ها استفاده شود که هیچ آرایشی روی صورت باقی نمانده باشد و عوامل بیرونی مانند خاک، گردوغبار و یا حرارت موجب پاک شدن آن از روی مژه و ابرو نشود. به همین خاطر اگر شما هم از این دسته از محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن را در روتین پوست در شب خود جای دهید.

برای مراقبت از پوست در شب، محصولات متناسب با پوست خود را تهیه کنید

ما در این مقاله شما را با مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل روتین پاکسازی پوست در شب آشنا کردیم. اما توجه داشته باشید که این روتین می‌تواند متناسب با پوست شما مراحل متفاوت‌تری هم داشته باشد. به‌عنوان‌مثال اگر شما دچار لک صورت هستید، حتماً باید استفاده از «کرم ضدلک» را در برنامه روتین شبانه خود قرار دهید یا اگر به‌عنوان‌مثال پوست شما مستعد به جوش زدن است، استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های ضدآکنه می‌تواند بهترین فرصت را در روتین شبانه برای شما ایجاد کند.

استفاده از محصولات مناسب برای روتین پوستی شبانه

ما به‌صورت کلی، ما اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراحل را به شما آموزش دادیم، تا با انجام دادن آن بتوانید هرروز صبح چهره خود را در آینه شاداب‌تر و درخشان‌تر مشاهده کنید. نظر شما چیست؟ آیا شما از این روتین به‌صورت منظم استفاده می‌کنید؟ در قسمت نظرات حتماً تجربیات خود را در خصوص این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید تا سایر مخاطبان مجله زیبایی زیبابست نیز بتوانند از تجربیات شما برای انجام منظم روتین شبانه انگیزه بگیرند.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان