معرفی ویتامین‌هایی که روی پوست صورت شما معجزه می‌کنند

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

پوست صورت در شرایط مختلف به ویتامین‌های متفاوتی نیاز دارد. در ادامه می‌خوانید که کدام ویتامین پوست را زیباتر می‌کند؟

بهترین ویتامین برای پوست

برای هر فردی حفظ زیبایی و شادابی پوست صورت اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. سلامت پوست از راه‌های مختلفی تامین می‌شود که تغذیه و محافظت از آن نسبت به بقیه راه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین راه‌های تغذیه و بازسازی پوست استفاده از ویتا‌مین‌ها است. در این مقاله ویتامین‌های لازم برای پوست و راه‌های دریافت آن را به شما معرفی خواهیم کرد. برای داشتن پوستی شاداب و زیبا با ما همراه باشید.

چرا مصرف ویتامین‌ها برای سلامت و شادابی پوست اهمیت ویژه‌ای دارد؟

مصرف ویتامین‌ها به بازسازی و جایگزینی سلول‌های مرده با سلول‌های جدید کمک بسیاری می‌کند. ویتامین‌ها با آ‌ب‌رسانی به سلول‌های پوست باعث شفافیت و باطراوت شدن آن نیز می‌شوند. برای مبارزه با انواع بیماری‌های پوستی و عفونت، ویتامین‌ها نقش کمکی را برای پوست و گلبول‌های سفید خواهند داشت. در قسمت‌های بعدی ویتامین‌های زیبایی را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

ویتامین K مناسب برای از بین بردن جای زخم و سیاهی دور چشم

اگر تا به حال هنگام خرید از داروخانه‌ها یا فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و مراقبتی توضیحات محصولات پوستی درمانی را خوانده باشید، نام ویتامین کا برایتان آشنا است. در حقیقت پماد یا کرم‌هایی که برای بازسازی پوست و از بین بردن جای زخم و جراحت از آن‌ها استفاده می‌شود حاوی ویتامین  K  هستند. ویتامین کا برای از بین بردن جای کبودی و سیاهی دور چشم نیز استفاده شده و خاصیت بازسازی سلولی قوی دارد.

ویتامین K در چه موادی وجود دارد؟

ویتامین کا در کلم پیچ، کاهو، اسفناج و لوبیا سبز به مقدار مناسبی یافت می‌شود. همچنین استفاده ازسرم یا کرم‌های دارای ویتامین K می‌تواند برای بهبود زخم‌های عمیق و جای آن‌ها اثر بخشی سریع‌تری داشته باشد.

فواید ویتامین K برای پوست صورت

ویتامین E؛ بهترین ویتامین برای حفظ رطوبت پوست

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در برابر اشعه آفتاب به‌خوبی از پوست شما محافظت می‌کند. از آن جا که بیشتر لکه‌های پوستی بر اثر تابش آفتاب بر روی پوست ایجاد می‌شود ویتامین E می‌تواند برای کاهش لک‌های پوستی بسیار موثر باشد.

این ویتامین برای حفظ رطوبت بسیار مناسب بوده و می‌توان با مصرف کرم مرطوب کننده حاوی ویتامین E و ماسک صورت به‌راحتی آن را دریافت کرد.

روش‌های تامین ویتامین E برای پوست

ویتامین C؛ ویتامین ضد چروک برای جوان ماندن پوست صورت شما

معمولا کرم‌های ضد چین و چروک و کرم دور چشم حاوی ویتامین C هستند. ویتامین C برای تحریک کلاژن سازی، جوان سازی و از بین بردن لک‌های پوستی لازم بوده و به روش‌های مختلف مصرف می‌شود.

میوه‌هایی مثل پرتقال، نارنگی و غیره سرشار از ویتامین سی هستند اما بهتر است برای پوست صورت مستقیما از طریق منافذ پوستی جذب شود. با خرید سرم پوست صورت و مصرف روزانه آن می‌توانید به‌راحتی ویتامین C لازم برای پوست خود را تامین کنید.

دستورالعمل تهیه ماسک ویتامین سی خانگی

برای جوان‌سازی پوست صورت خود می‌توانید ماسک ویتامین سی و روغن جوجوبا را در خانه آماده کنید. یک قاشق چایخوری پودر ویتامین سی و 4 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و روی پوست خود قرار دهید. پس از 15 دقیقه با آب ولرم پوست خود را شست و شو دهید و با حوله نرمی صورت خود را خشک کنید.

تاثیر معجزه آسای سرم ویتامین سی پوست

ویتامین D و بازسازی سریع سلول‌های پوستی

ویتامین D برای بازسازی سلول‌های پوستی و بالا بردن توانایی سیستم دفاعی بدن بسیار لازم و حیاتی است. ویتامین D از طریق تابش نور خورشید بر روی پوست بدن به صورت طبیعی ایجاد می‌شود.

تابش بیش از اندازه نور آفتاب باعث از بین رفتن سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های خطرناک در آن می‌شود. بهتر است مدت زمان زیادی را زیر تابش مستقیم نور خورشید نمانید و با خرید کرم ضد آفتاب مناسب از پوست خود به ویژه پوست صورت محافظت کنید. اگر پوست حساسی دارید و نمی‌توانید ویتامین D  را از طریق آفتاب جذب کنید بهتر است با مشورت پزشک از مکمل ویتامین D استفاده کنید.

خواص شگفت انگیز ویتامین دی برای پوست صورت

ویتامین A محافظ سلامت و شادابی پوست شما

کمبود ویتامین A باعث ضخیم شدن پوست و پوسته پوسته شدن آن خواهد شد. در صورت، لب‌ها اولین قسمتی هستند که کمبود ویتامین A  را با خشک و پوسته شدن به‌خوبی نشان می‌دهند. خشکی و عدم محافظت از پوست باعث بروز چین و چروک و لک در آن نیز خواهد شد. هویج، سیب‌زمینی، انبه و اسفناج منابع خوراکی خوبی برای پوست محسوب می‌شوند. سریع‌ترین راه از بین بردن لک صورت و چین و چروک آن استفاده از کرم‌های دارای ویتامین A و ویتامین C است.

آیا مصرف زیاد ویتامین‌ها ضرر دارد؟

ویتامین‌ها به صورت کلی محلول در آب یا محلول در چربی هستند. مقدار اضافی ویتامین‌های محلول در آب از طریق ادرار دفع می‌شود اما مقدار اضافی ویتامین‌های محلول در چربی دفع نشده و در بدن رسوب خواهد کرد. برای مثال رسوب ویتامین D در کبد یا کلیه عملکرد آن‌ها را دچار اختلال خواهد کرد.

از طرفی میزان ویتامین مورد نیاز بدن شما باید توسط پزشک مشخص شده و از مصرف خود سرانه آ‌ن‌ها پرهیز شود. استفاده از کرم و سرم‌های دارای ویتامین با دوز کنترل شده و مناسب می‌تواند راهکاری مناسب برای حفظ و تامین زیبایی و سلامت پوست شما باشد.

بهترین محصولات مراقبت از پوست

خرید بهترین محصولات مراقبتی پوست صورت از زیبابست

ویتامین‌ها از مهم‌ترین مواد لازم برای حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت هستند. زیبایی پوست در گرو شادابی و سلامت آن است و یکی از راه‌های تامین ویتامین‌های لازم برای آن استفاده از محصولات زیبایی و مراقبتی دارای ویتامین است. ما در این مقاله سعی کردیم ویتامین‌های زیبایی را به شما معرفی کرده و راه‌های دریافت آن‌ها از طریق مواد خوراکی و محصولات مراقبتی به شما آموزش دهیم.

ما در فروشگاه اینترنتی زیبابست با تامین محصولات مراقبت از پوست، سعی در برآورده کردن نیازهای شما داریم. شما می‌توانید در قست‌های مختلف سایت از تنوع محصولات و قیمت‌ها باخبر شده و اطلاعات زیادی دریافت کنید. خوشحال می‌شویم نظر یا تجربه‌ خود را در خصوص مصرف یا تاثیر ویتامین‌ها برای زیبایی پوست برای ما و سایر عزیزان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان