مطمئن ‌ترین روش آرایش چشم پف دار برای محو کردن پف چشم‌ها

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

خانم هایی که پلک و چشم های پف داری دارند گاهی اوقات با دردسرهایی برای آرایش مواجه می‌ شوند. اما دیگر نگران نباشید چون با انجام چند روش آرایش چشم پف دار، می توانید زیبایی چشم های خود را بیشتر و حالت پف آلود آن ها را کمتر کنید.

معرفی ۵ روش آرایش چشم پف دار

آرایش چشم ها اهمیت بسیاری دارد چون بیشترین تاثیر را در زیبایی چهره و هماهنگی سبک آرایش با مدل صورت می گذارد. هر مدل چشمی آرایش مخصوص به خودش را می طلبد، به عنوان مثال سبک آرایش چشم های درشت با چشم های ریز و گود متفاوت است. هدف از این مدل های مختلف آرایش هم برای زیباتر شدن چشم هاست. افرادی هم که چشم آن ها پف آلود است باید از روش آرایشی مخصوص به چشم های پف دار استفاده کنند. در ادامه این مطلب از زیبابست چند ترفند و روش آرایش چشم پف دار را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها موفق به محو کردن پف چشم های خود شوید.

علت پف کردن چشم‌ها چیست و آیا قابل برطرف شدن است؟

پف چشم دلایل علمی و حتی پزشکی متعددی دارد که نمی توانیم به همه آن ها در این مقاله اشاره کنیم. مهم ترین عوامل پف چشم عبارتند از: مصرف بیش از حد نمک، گریه های طولانی، کمبود خواب، کمبود مایعات، استرس و نگرانی و افزایش سن که می توان به سادگی برخی از این موارد را کنترل کرد. با کم کردن مصرف نمک، تنظیم زمان خواب و مصرف مایعات و آب ساده ترین روش برای کم شدن پف چشم است.

نکته مهم دیگر در ایجاد پف چشم افزایش سن است. با شروع چهل سالگی و بعضی اوقات بعد از سی سالگی ماهیچه های اطراف چشم ها ضعیف می شوند و پلک ها دچار افتادگی و پف می شوند. بهترین راه برای جلوگیری از پیری زودرس چشم ها استفاده از کرم های دور چشم است. کرم های دور چشم با استفاده از کلاژن، رطوبت مورد نیاز اطراف چشم را تامین کرده و مانع از افتادگی و پف کردن آن ها می شود. در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست بهترین برندهای کرم دور چشم موجود است و با مطالعه ویژگی های آن ها با عملکرد این کرم ها آشنا خواهید شد.

ترفندهای محو کردن و از بین بردن پف چشم و افتادگی پلک

1- برای بیشتر نشدن پف چشم از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

یکی از ترفندهایی که انجامش کار مشکلی نیست و با کمک آن می‌توانید پف چشم خود را از بین ببرید، استفاده از لوازم آرایش ضد آب است. خط چشم، ریمل و سایه‌های معمولی در چشم های پف دار بعد از پلک زدن، روی پلک بالایی و پایینی و استخوان کناری چشم پخش می‌شوند. استفاده از لوازم آرایش مرغوب و با کیفیت مانع از پخش شدگی خط چشم و ریمل روی پلک و زیر چشم می‌ شود و آرایش شما بر اثر گرما و عرق کردن هم از بین نمی‌ رود.

یک نکته مهم دیگر برای آرایش چشم: افرادی که چشم‌ های پف آلودی دارند نباید مژه ها را به طور کامل و یک دست ریمل بزنند. فقط کافی است قسمت انتهایی مژه ها را آغشته به ریمل کنند تا چشم های آن‌ ها درشت تر دیده شده و پف آن ها مخفی شود.

استفاده از لوازم آرایش ضد آب، بهترین راه برای آرایش چشم

2- برای مخفی کردن پف چشم یک خط چشم باریک بکشید

خط چشم اگر دقیق و اصولی کشیده شود در زیبایی و آرایش چشم تاثیر چشمگیری خواهد داشت و همین طور برعکس. یک روش آرایش چشم پف دار هم نحوه صحیح خط چشم کشیدن است. اگر شما هم چشم‌ های متورم و پف کرده ای دارید نباید خط چشم های پهن بکشید. خط چشم هرچه ظریف تر و باریک تر باشد مناسب تر است چون به قطر پلک چیزی اضافه نمی کند. اگر می خواهید چشم های شما تیره تر و جذاب تر دیده شود می توانید با استفاده از قلم مویی خط چشم یا مداد چشم داخل پلک ها و فضای بین مژه ها را تیره کنید.

برای کشیدن خط چشم دو نوع روش وجود دارد تا با کمک آن پف چشم ها را محو کنیم. در روش اول نوک قلم خط چشم را روی پلک بالایی و در قسمت داخلی چشم قرار دهید و به سمت بالا و قسمت خارجی چشم هدایت کنید. خط چشم در داخل خیلی نازک و ظریف باشد و هر چه به انتهای چشم نزدیک تر شدید می توانید قطر آن را بیشتر کنید. برای پلک های پایینی هم خط چشم سراسری بکشید و با کمک انگشت رنگ مشکی را با ظرافت به زیر پلک پخش کنید. با این دو روش چشم ها درشت تر دیده می شوند و پف آن ها کمتر نشان داده می شود.

خط چشم باریک، بهترین راه برای محو کردن پف پلک و چشم

3- استفاده از رنگ های بولد و تیره در سایه و کانسیلر برای محو کردن پف چشم

استفاده از لوازم آرایش با رنگ های تیره و خاص یکی دیگر از ترفند ساده برای محو کردن پف چشم ها به شمار می روند. سایه های تیره مانند دودی، سورمه ای و انواع رنگ های سرد به محو شدن پف چشم ها کمک می کند. اما رنگ های گرم مانند زرد و قرمز باعث متورم تر نشان داده شدن چشم ها می شود. به یاد داشته باشید سایه های مات که براق نیستند و اکلیل ندارند هم در محو کردن پف چشم تاثیر زیادی دارند.

رنگ کرم پودر و کانسیلر هم تاثیر شگرفی در کم شدن حالت پفکی چشم ها دارد. رنگ های گرم از رنگ پریدگی پلک ها جلوگیری می کند. یک کانسیلر با کاور لایت علاوه بر کمک به کمتر شدن پف چشم، تیرگی اطراف آن را هم از بین می برد و از نمایش ایرادهای چشم نشان پیشگیری می کند.

4- با کمک ابروهای حالت دار پف چشم را کمتر کنید

بهترین مدل ابرو برای چشم های پف دار، ابروهای حالت دار است. این افراد نباید ابروهای خیلی صاف یا هشت عمیق داشته باشند. با کمک ابروهایی که کمی صاف و حالت دار هستند چشم ها زیباتر دیده می شود.

5- انتخاب رژلب‌ های کمرنگ و ملایم، بهترین ترفند و روش آرایش چشم پف دار

در آرایش صورت افرادی که چشم های پف کرده دارند رنگ رژلب و مدل رژگونه اهمیت قابل توجهی دارد. برخلاف رنگ سایه که باید تیره باشد، رنگ رژلب هرچه روشن‌ تر باشد مناسب و بهتر است. استفاده از رژلب های تیره به بد حالت نشان داده شدن چشم ها کمک می کند و حالت پف دار آن ها را بیشتر مشخص می‌ کند. رنگ رژگونه هم هر چه ملایم تر باشد بهتر است و باید به حالت افقی از لاله گوش به سمت انتهای گونه کشیده شود.

رژلب ملایم، مناسب افرادی که چشم‌ های پف کرده دارند

خرید لوازم آرایش مرغوب برای یک میکاپ ساده و بی‌نظیر از زیبابست

در این مقاله چند ترفند و روش آرایش چشم پف دار را توضیح دادیم. برخی اوقات پف چشم به دلیل ساختار فیزیولوژیک بدن از بین نمی‌ رود و فقط با ترفندهای آرایشی می توان کمی آن را محو کرد. البته این موضوع به عنوان عیب و ایرادهای چهره شناخته نمی شود. موضوع کلی در آرایش چشم و همه اجزای صورت حفظ شادابی و سلامت آن ها است.

خرید و استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی که کیفیت بالایی دارند علاوه بر زیبایی چهره، نشاط و طراوت پوست را هم حفظ می‌ کند. جدیدترین لوازم آرایش اصل را می توانید از فروشگاه اینترنتی زیبابست خریداری کنید و ظرف مدت یک تا سه روز کاری تحویل بگیرید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان