اشتباهات رایج آرایشی چیست؟ آشنایی با رمز و راز یک میکاپ دلنشین و اصولی

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آرایش چهره یک کار اصولی که روش‌ ها و سبک های مختلفی دارد. قبل از استفاده از اقلام و لوازم آرایش بهتر است به شکل و فرم صورت توجه کنید. یک نکته مهم دیگر هم پیروی از یک سری قوانین است که به زیبایی و جوان تر شدن صورت کمک می کند.

معرفی اشتباهات رایج آرایشی

چگونه از لوازم آرایشی استفاد کنیم؟ چطور آرایش کنیم که زیباتر شویم؟ این سوال‌ هایی است که همه افرادی که می خواهند میکاپ را شروع کنند از خودشان می پرسند. خانم های جوان که هنوز تجربه چندانی در میکاپ صورت خود ندارند، برخی اشتباهات رایج آرایشی دارند. با پیروی از چند اصول ساده اما مهم و حرفه ای به راحتی می توانند آن اشتباه‌ها را برطرف کنند. با ما در زیبابست همراه باشید تا در این مقاله با رایج ترین و بزرگ ‌ترین اشتباهات در آرایش صورت آشنا شوید.

بررسی اشتباهات آرایشی خانم ها

1- استفاده به اندازه از کرم پودر؛ بهترین روش برای آرایش روشن ملیح

کرم پودر یک پوشاننده قوی است که پوست صورت را صاف و یک دست می کند. برخی از خانم ها به اشتباه با استفاده از کرم پودر قصد پوشاندن لک های صورت، کک و مک، جای جوش و حتی چین و چروک را دارند. این موضوع باعث می شود مقدار فراوانی از کرم پودر را روی پوست خود قرار دهند و صورتشان حالت خامه ای به خود بگیرد.

کرم پودر یکی از مهم ترین اقلام آرایش صورت است اما زیاده روی در مصرف آن درست و اصولی نیست. برای داشتن یک آرایش روشن و ملیح بهتر است از کرم پودرهای مایع به جای جامد و اندازه خیلی کم استفاده کنید. نحوه درست استفاده از کرم پودر به این شکل است که مقدار کمی از کرم پودر را روی صورتتان قرار داده و به وسیله اسفنج آن را پخش کنید. بهترین و مرغوب ترین انواع کرم پودر را می توانید با توجه به نوع پوست خود در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست مشاهده کنید و سفارش دهید.

2- انتخاب کرم پودر خیلی تیره یا خیلی روشن، بزرگ ترین اشتباه در آرایش صورت

یکی از اشتباه ‌های خانم‌ها در آرایش صورت انتخاب کرم پودر روشن‌ تر یا تیره تر نسبت به رنگ پوست خودشان است. برای داشتن یک آرایش طبیعی و لایت باید رنگ کرم پودر را مطابق با خود پوست انتخاب کرد. اگر می خواهید پوستتان تیره تر یا روشن تر شود این میزان اختلاف فقط یک الی دو درجه توسط  آرایشگرهای حرفه ای تایید شده است.

پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید کرم پودر مقداری از آن را روی فک صورت و در نور طبیعی تست کنید. کرم پودرهایی که بیش از اندازه روشن یا تیره تر از پوست باشند حالتی مصنوعی  به صورت می دهند. چون در اولین نگاه تفاوت رنگ صورت و گردن شما نمایان می شود. به یاد داشته باشید استفاده از لوازم آرایش برای زیباتر شده چهره است و با استفاده غیر واقعی از آن ها زیبایی طبیعی صورت را هم از بین می برید.

کرم پودر را هم رنگ پوست خود انتخاب کنید

3- داشتن ابروهای پهن و پررنگ از رایج ترین اشتباهات آرایشی خانم ها

پیروی از مدهای عجیب و موقت یکی از اشتباهات متداول آرایشی است که بدون در نظر گرفتن هماهنگی با صورت مورد استفاده قرار می گیرد. شاید بارها در صورت تعدادی از خانم ها ابروهای بسیار پهن و پر رنگی را مشاهده کرده باشید که از نظرتان زیبا نبوده است.

استفاده بیش از اندازه از سایه و مدادهای ابرو حالتی تصنعی به صورت می دهد. برای داشتن یک میکاپ نچرال و پیشگیری از برخی اشتباهات بهتر است حالت طبیعی ابروها را حفظ کنید. اگر داخل ابروی شما خالی بود با کمک مداد ابرو قسمت های خالی را پر کنید. همچنین با توجه به اینکه حالت ابروهای تاثیر زیادی در بشاش و با نشاط بودن چهره شما دارند بهتر است برای اصلاح و پیرایش آن ها از متخصصان کمک بگیرید.

1- عدم استفاده از پرایمر و پر کردن چشم با سایه‌های تیره، یک اشتباه متداول آرایشی

شاید به دلیل هماهنگی رنگ آرایش با لباس یا روسری بخواهید از سایه چشم هم رنگ با آن ها استفاده کنید. اگر رنگ مورد نظر شما تیره بود بهتر است کل پلک را با سایه های تیره و پر رنگ نپوشانید. این کار باعث می شود صورت شما پیرتر از سن واقعی نشان داده شود. برای حفظ و افزایش حالت طبیعی و دلنشین چشم ها بهتر است مقداری از سایه را گوشه پلک ها بزنید.

در برخی از موارد هم بعد از سایه زدن متوجه می شویم که سایه پاک شده یا به صورت تکه تکه درآمده و تصویری نا خوشایند به وجود آمده است. دلیل این موضوع عدم استفاده از پرایمر پیش از سایه است. برای اینکه سایه چشم به صورت یکنواخت روی پلک قرار بگیرد و پخش هم نشود باید قبل از آن از پرایمر استفاده کنید.

آموزش نحوه درست سایه زدن برای آرایش ملیح و روشن

2- ریمل زیاد برای مژه‌های پایین ممنوع

پیش از اینکه هر کدام از لوازم آرایش را استفاده کنید باید به این فکر کنید که هدف شما از این کار چیست؟ اگر پاسخ شما زیبایی بیشتر بود باید به میزان و نحوه مصرف از این لوازم آرایش هم دقت کنید. یکی از رمزهای زیبایی چهره و چشم ها، داشتن مژه های پر و بلند است که با کمک ریمل می توانید به آن تحقق ببخشید. اما استفاده بیش از حد ریمل و پوشاندن مژه های پایین با آن یک اشتباه رایج آرایشی است که زیبایی طبیعی چشم را هم از بین می برد.

پخش شدن ریمل زیر چشم یکی از معایب استفاده بیش از حد ریمل است که شستشوی آن هم کار چندان ساده ای نیست. حتما می دانید که عدم شستشوی صورت بعد از آرایش آثار زیان باری را برای پوست به وجود می آورد. پیشنهاد ما در زیبابست این است که برای پاک کردن آرایش صورت از بهترین ژل شستشوی صورت استفاده کنید که هیچ اثری از لوازم آرایش روی پوست باقی نماند. ژل‌ های صورت با استفاده از ترکیباتی که دارند آلودگی ها را از منافذ باز پوست پاک کرده و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می کنند.

3- از کرم پودر به جای کانسیلر استفاده نکنید

تیرگی اطراف چشم مساله ای است که افراد بسیاری با آن درگیر هستند. برای محو کردن این تیرگی ها انتخاب کرم پودر کار درستی نیست. چون به طور کامل باعث محو شدن آن نمی شود و ناچار به استفاده بیش از حد کرم پودر خواهید بود. کانسیلرها به طور تخصصی برای پوشاندن و محو کردن تیرگی های اطراف چشم درست شده اند. کافی است مقدار کمی از کانسیلر را روی پلک پایین چشم بمالید و با ضربه های آرام نوک انگشت خود آن را پخش کنید. به یاد داشته باشید باید کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم بمالید نه به صورت دایره ای یا بیضی شکل.

کرم پودرها، کانسیلرها و پنکیک ها تاثیر مستقیم روی زیبایی چهره و پوشاندن ایرادهای پوست صورت دارند. اما هیچ کدام از آن ها نقش محافظت از پوست را ندارند. این لوازم آرایشی نمی توانند مانع از بروز عوارض شدید اشعه های نور خورشید روی صورت شود یا اینکه خاصیت آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست را ندارند. بهتر است در کنار این پوشاننده ها از بهترین کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در برابر آلاینده های شیمیایی و اشعه های نور خورشید استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب می توانند ویتامین ها و املاح مورد نیاز پوست را تامین کنند و به دلیل نداشتن پارابن یا الکل باعث آسیب رساندن به آن نمی شوند.

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر

4- خط چشم کشیدن روی پلک پایین مساوی با ریز و کوچک شدن چشم ها

خط چشم هم مانند بیشتر لوازم آرایشی می تواند در دو جبهه متفاوت روی صورت نقش داشته باشد. استفاده صحیح از آن باعث خوش حالتی و درخشان تر شدن چشم ها شده و استفاده اشتباه از آن چشم ها را ریز و بد حالت می‌ کند. اگر پوست روشنی دارید بهتر از خط چشم های سیاه استفاده نکنید. خط چشم های سیاه برای پوست های تیره انتخاب بهتری است و خط چشم های قهوه برای پوست های روشن مناسب است.

پلک پایین نیازی به کشیدن خط چشم های بیرونی و داخلی ندارد چون باعث کوچک و ریز شدن چشم های می شود. استفاده از مداد چشم حالت طبیعی تری نسبت به خط چشم های مایع به چشم می دهد.

5- رژگونه را روی برآمدگی گونه نزنید

رنگ و نحوه استفاده از رژگونه باید با حالت صورت و رنگ فوندانسیون هماهنگ باشد. انتخاب رژگونه های خیلی تیره یا کشیدن آن روی قسمت های برآمده صورت حالت ناخوشایندی را به چهره می دهد. برای اینکه گونه های شما مصنوعی و حالت دلقکی به خود نگیرند باید با استفاده از یک برس مناسب و یک رنگ درست، رژگونه را در قسمت انتهایی صورت خود زیر برآمدگی گونه یا لپ بکشید. پیش از قرار دادن رژگونه روی صورت با یک ضربه کوچک رژگونه‌های اضافی را از آن پاک کنید.

نحوه درست رژگونه زدن صحیح و درست

6- انتخاب رنگ رژ لب نامناسب، یکی از اشتباهات رایج آرایشی در خانم‌های جوان

رژ لب تکمیل کننده آرایش صورت است. همان قدر که نداشتن رژ، لب‌ ها را بی روح و بی حالت نشان می دهد استفاده بیش از حد از آن یا رنگ های خیلی تیره هم یکی از اشتباه های معمول آرایشی، خصوصا در خانم های جوان است. این کار علاوه بر اینکه زیبایی آرایش چشم را محو می کند، باعث بیشتر نشان داده شدن چهره نیز می شود. رژ لب ها باید یا رنگ صورت و حالت لب ها هماهنگی داشته باشند. مثلا افرادی که لب های نازکی دارند با استفاده از رژ ب تیره باعث می شوند لب های آن ها نازک تر دیده شود.

7- خط لب، لب های شما را بزرگ تر و صورتتان را پیر می کند

خط لب به عنوان یکی از اقلام آرایشی برای پیشگیری از پخش شدن رژلب استفاده می شود. اما اگر رنگ آن با رنگ رژ هماهنگ و یکسان نباشد یا به صورت تنهایی استفاده شود منجر به حالتی غیر طبیعی و پیر نشان دادن چهره خواهد شد. همچنین نباید مداد لب را بالاتر یا پایین تر از خط طبیعی لب ها بکشید. این کار باعث ریز یا درشت شدن بیش از حد لب ها می شود که تاثیر خوشایند بر چهره نخواهند داشت.

خرید لوازم آرایش استاندارد از زیبابست، بهترین راه برای پیشگیری از پیری زودرس پوست

در این مقاله تلاش کردیم اشتباهات رایج آرایشی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از این راهنما تبحر بیشتری در میکاپ صورتتان به دست آورید. به یاد داشته باشید مهم ترین نکته در آرایش صورت استفاده از لوازم آرایش استاندارد است. لوازم آرایش بی کیفیت و غیر استاندارد در کمترین زمان منجر به آسیب های جدی روی پوست می شود. شما می توانید در سایت زیبابست جدیدترین اقلام لوازم آرایشی را که توسط برندهای معتبر و شناخته شده است تهیه کنید. ضمنا خوشحال می شویم اگر تجربه ای در زمینه روش های صحیح میکاپ صورت دارید در پایین همین صفحه با ما و خوانندگان مجله زیبابست به اشتراک بگذارید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان