بهترین آرایش برای صورت گرد؛ ترفندهای آرایش متناسب با فرم صورت

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

زاویه‌سازی و استفاده از ترفندهایی برای متعادل کردن زوایای صورت یکی از مهم‌ترین مراحل در آرایش صورت گرد است. مهم‌ترین اصل برای کامل و بی نقص بودن میکاپ صورت گرد و بدون زاویه، انجام اصولی و مرحله به مرحله فرایند آرایش و استفاده از لوازم آرایش مناسب است.

بهترین آرایش برای صورت گرد

یکی از اصل‌ترین مراحلی که برای زیباتر شدن آرایش به کار می‌رود، متعادل‌سازی صورت است. در حقیقت فرم صورت شما تعیین می‌کند که از کدام لوازم آرایشی و به چه نحوی استفاده کنید تا صورت شما فرمی متناسب بگیرد و آرایش شما زیبا و چشم‌گیر باشد. افراد با صورت گرد اغلب تصور می‌کنند که با هیچ ترفندی نمی‌توانند صورت خود را استخوانی‌تر از حالت واقعی نشان دهند. اگر شما نیز صورت گرد دارید و از فرم‌دهی به صورت ناامید هستید، همراه این مطلب باشید. در این مقاله از زیبابست بهترین آرایش برای صورت گرد را به شما خواهیم گفت.

زیرسازی آرایش؛ نحوه صحیح کانتور صورت گرد و پر

مهم‌ترین ترفندی که به شما در ایجاد زاویه و متعادل‌سازی صورت گرد کمک می‌کند، کانتور کردن صورت است. یکی از اشتباهات رایج میان افراد این است که تصور می‌کنند کانتورینگ صورت، تنها ایجاد یک سری خطوط تیره و روشن در محل‌های همیشگی است. در حالیکه کانتور به شما کمک می‌کند تا زوایای صورت خود را قبل از انجام آرایش اصلاح کنید. به همین دلیل برای هر فرم صورت، نوع خاصی از کانتور لازم است.

لوازم کانتورینگ صورت شامل پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و کانتور هستند که می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌ها و برندهای مختلف، از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خریداری کنید. با کمک این ابزار به سادگی فرم‌دهی به صورت گرد را آغاز کنید. قبل از کانتور، پرایمر متناسب با پوست صورت و یک کرم پودر با رنگ متعادل و طبیعی را به عنوان زیر ساز آرایش استفاده کنید. حالا نوبت شروع یک کانتورینگ حرفه‌ای برای صورت پر و بدون زاویه است.

1- کانتور پیشانی برای صورت پر چگونه است؟

هدف اصلی هایلایت، برجسته‌تر نشان دادن قسمت‌های دلخواه صورت و هدف کانتور محو و کوچک‌تر نشن دادن زوایای مختلف صورت است. بنابراین استفاده از هرکدام از این لوازم آرایش در جایگاه نادرست، می‌تواند آرایش شما را به یک میکاپ غیرحرفه‌ای تبدیل کند. معمولا افرادی که صورت گرد و دایره‌ای دارند، پیشانی بلندی ندارند. به همین دلیل لازم نیست مثل الگوی معمول کانتور قسمت بالایی پیشانی را تیره کنید. چراکه تیره کردن این ناحیه باعث می‌شود که صورت شما جمع‌تر و بدون زاویه‌تر نشان داده شود.

برای زاویه سازی در پیشانی، کافی است دو سمت شقیقه را به صورت خطی با کانتور تیره نقطه گذاری کنید و سپس با یک ابر یا براش آن را روی پوست پخش کنید. دقت کنید که در هنگام پخش کردن کانتور، براش را بیش از حد به سمت وسط پیشانی نزدیک نکنید. چرا که بخش وسط پیشانی باید برجسته‌تر از کناره‌ها به نظر برسد.

کانتور مناسب برای صورت گرد و چاق

2- چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

استفاده درست از کانسیلر، می‌تواند زیرسازی آرایش شما را به یک آرایش فوق حرفه‌ای تبدیل کند. بنابراین قبل از آن‌که به آرایش چشم فکر کنید، کانسیلر را فراموش نکنید. بهترین روش زدن کانسیلر برای صورت گرد و پر، این است که براش کانسیلر را به صورت V انگلیسی در نقاط موردنظر بکشید. گودی چشم، خط بالای استخوان فک، خط نازک روی بلندی بینی و نقطه میان ابروها نقاطی است که به روشن‌تر شدن نیاز دارند. برای محو کردن این نقاط، هرگز ابر را روی صورت نکشید. بلکه با ضربه‌های پی در پی تنها خطوط را محو کنید.

بهترین روش کانسیلر زدن برای زاویه سازی صورت

3- زاویه‌سازی صورت با کانتور گونه؛ چگونه صورت گرد را استخوانی کنیم؟

برای ایجاد زاویه در صورت گرد، یک کانتور با رنگ تیره اما مناسب پوست خود انتخاب کنید. با انگشت اشاره استخوان پایین گونه و کنار گوش را لمس کنید. این نقطه شروع کانتور است. کانتور را به صورت اریب و نقطه‌ای به سمت لب بکشید، از کنار خط لبخند رد کنید و به خط چانه برسانید. این کار را برای هر دو سمت صورت تکرار کنید.

بخش دیگری از صورت که به کانتور نیاز دارد، دو طرف خط تیغه بینی، خط استخوان فک و زیر خطی است که در مرحله قبل با بهترین کانسیلر با کاور لایت آن را پوشانده‌اید. کانتور کردن خط زیر این بخش، باعث برجسته و زیباتر نشان دادن استخوان فک خواهد شد.

بعد از ایجاد نقاط کانتور، نوبت آن است که با یک اسفنج و به صورت ضربه‌ای آن‌ها را محو کنید. مهم‌ترین ترفند کانتورینگ در این بخش، این است که مانند مرحله قبل هرگز نباید ابر را روی صورت بکشید. بلکه تنها با ضربه‌های پی در پی زیرسازی را یکدست کنید.

مراحل کانتور کردن برای صورت گرد و پر

آرایش گونه در صورت دایره‌ای؛ مهم‌ترین تکنیک میکاپ صورت گرد

بعد از زاویه سازی و بیک کردن آرایش به وسیله پنکک یا پودر تثبیت کننده، وقت آن است که با کمک رژگونه، یک گونه برجسته برای خود ایجاد کنید. انتخاب رنگ رژگونه به سلیقه و سبک آرایش شما بستگی دارد. اما سعی کنید بیشتر از محصولاتی استفاده کنید که تم رنگی آن‌ها صورتی کمتری داشته باشد.

با انگشت اشاره خود استخوان بالای گونه و نزدیک گودی چشم را لمس کنید. این محل همان نقطه‌ای است که باید به صورت خطی رژگونه صورت گرد را روی آن پخش کنید.

نحوه برجسته کردن گونه در آرایش صورت گرد

کدام سبک آرایش چشم برای صورت گرد مناسب است؟

یکی از اشتباهات رایج آرایشی میان افراد، استفاده از خط چشم‌های بسیار ضخیم و بدون فرم مناسب در صورت گرد است. اگر صورت گرد و کوچکی دارید و زیبایی برایتان اهمیت بیشتری از نوع میکاپ دارد، بهتر است از خط چشم‌های بسیار نازک که در دنباله خود کمی شکستگی دارند استفاده کنید. همچنین فرم سایه را به بیرون بکشید تا چشم شما کشیده‌تر به نظر برسد.

روش های آرایش صورت گرد

آموزش حجیم و خوش فرم کردن لب برای آرایش صورت گرد

برای انتخاب نوع آرایش لب، قبل از هرچیز باید به فرم لب توجه کنید. اگر لب شما گرد و غنچه‌ای است، با کمک کشیدن مداد تا انتهای خط لب می‌توانید به پهن‌تر شدن آن کمک کنید.

اما اگر لب‌های پهنی دارید و به دنبال برجسته‌تر کردن آن هستید، در ابتدا با یک مداد مات سفید بالای خط لب و در قسمتی که لب بالا به پشت لب وصل می‌کشد را به دقت بکشید. برای لب پایین نیز همین کار را تکرار کنید اما دو طرف خط لب پایین را به هم نرسانید. قسمت میانی خط لب پایین را با کمک یک فرچه نازک و یک برونزر تیره به صورت یک خط بکشید. این کارباعث سایه افتادن زیر لب و برجسته‌تر شدن لب‌های شما می‌شود.

سپس با خط لب دلخواه خود بالای خط سفید را بکشید و رژ رنگ موردعلاقه و متناسب با آرایش خود را بزنید. در نهایت برای ایجاد یک کادر لب زیبا و برجسته مقداری کمی از کانسیلر را با فرچه به صورت خطی و محو اطراف لب بکشید. با این کار هم بیرون زدگی‌های رژ تمیز می‌شوند و هم نمایی براق‌تر به اطراف لب می‌دهد.

برجسته کردن لب در آرایش صورت دایره ای

خرید بهترین لوازم کانتورینگ و آرایش اورجینال از زیبابست

ابزار کانتورینگ در این سبک از آرایش و برای فرم دهی به صورت را می‌توان ضروری‌تری ابزار آرایشی دانست. به همین دلیل برای خرید آن دقت کنید که لوازمی با کیفیت بالا و ماندگار روی صورت را خریداری کنید.

ما در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایش زیبابست با ارائه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال از برندهای محبوب، در کنار شما هستیم. شما می‌توانید انواع لوازم آرایش موردنیاز خود را به سادگی با افزودن به سبد خرید خود انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن با بسته بندی مناسب و بهداشتی آن را درب منزل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر همکاران ما با شماره 02128428833 پاسخگوی شما هستند.

زهرا بخش پور 09.10.1399

با سلام. لطفا یک کانتور خوب مناسب پوست های روشن بهم معرفی کنید. من هر کانتوری می‌خرم خیلی برای پوستم تیره است حتی روشن ترین شماره هاشم به دردم نمی‌خوره

    زیبابست 31.01.1400

    سلام زهرا جان
    میتونید از پالت کانتور نوت استفاده کنید. این محصول 3 طیف رنگی دارد که استفاده از آن را برای تان راحت تر می کند.

بهار رهنما 09.10.1399

با سلام
به نظرتون کانسیلر استیکی بهتره یا مایع؟ چه برندی؟

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان