راه های مراقبت از پوست خشک که باید بدانیم

دسته بندی : آرایشی و بهداشتی
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مراقبت از پوست خشک

خشکی پوست یکی دیگر از مشکلات رایج پوستی است که می تواند هر فردی را در هر سن و سالی درگیر کند و سلامت و شادابی پوست را تحت تاثیر قرار دهد. می توان ازمشخصه های پوست دهیدراته و کم آب به خارش پوستی، احساس کشیدگی و پوسته ریزی اشاره کرد که در فصل زمستان به دلیل کاهش رطوبت هوا و ترشح چربی پوست و یا بخاطر بی توجهی این علائم تشدید می شود و ممکن است باعث حساسیت و عوارض جدی روی پوست شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پوست خشکی دارید و به دنبال راه حل مناسبی هستید تا از سوزش، خارش و ترک خوردن پوست تان جلوگیری کنید با ما در ادامه ی مطلب در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست همراه باشید.

نحوه مراقبت از پوست خشک

همانطور که می دانید عوامل بسیاری مانند شرایط ژنتیکی، آب و هوا، مواد غذایی و داروهایی که استفاده می کنیم در خشکی پوست دخیل هستند که استفاده از روش های درمانی موثر و انجام مراقبت های روتین پوست می تواند تا حد قابل توجهی شرایط این نوع پوست ها را کنترل کند. اگر به فکر مقابله با این مشکل هستید با ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا روش های مختلف مراقبت از پوست خشک را به شما معرفی کنیم.

شستشوی پوست خشک

باید و نباید های شستشوی پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید بهتر است تعداد دفعات شستشوی صورت و استحمام را به روزی یک مرتبه کاهش دهید همین طور برای جلوگیری از تشدید خشکی پوست از شستشوی صورت و بدن با آب داغ پرهیز کنید.

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان صورت به عنوان یک سد محافظ علاوه بر پیشگیری و درمان خشکی از پوست تان در برابر عوامل محیطی محافظت می کند به همین خاطر مرطوب کردن پوست بعد از حمام و خشک کردن پوست به دلیل اینکه پوست هنوز مرطوب است و می تواند رطوبت را بطور کامل جذب کند بسیار حائز اهمیت است.

ماسک آلوئه ورا و خیار، بهترین آبرسان پوست خشک

ژل آلوئه ورا به غیر از خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهاب بودن به عنوان یک نرم کننده و رطوبت رسان طبیعی پوست هم عمل می کند که با هیدراته نگه داشتن طولانی مدت پوست مانع از بروز نشانه های خشکی روی پوست می شود.

شما می توانید برای تهیه این ماسک مقداری ژل آلوئه ورا و پوره خیار را با هم ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست تان بماند و در نهایت صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

کرم ضد آفتاب پوست خشک

استفاده از ضد آفتاب با محافظت بیشتر

به دلیل حساسیت و آسیب پذیری بیشتر پوست های خشک لازم است ضد آفتابی را انتخاب کنید که به غیر از محافظت پوست در برابر هر دو پرتو فرابنفش UVA و UVB با دارا بودن محافظت بیشتر یا همان SPF 30 یا 50 از برخورد 98 درصد پرتوهای مضر خورشید به سطح پوست خودداری کند.

همینطور ضد آفتاب صورت مخصوص پوست خشک به دلیل استفاده از مواد مرطوب کننده موثر نه تنها سبب خشکی پوست نمی شوند بلکه با تامین رطوبت از دست رفته پوست در درمان مشکلات خشکی فوق العاده اثرگذار هستند.

استفاده از مرطوب کننده قبل خواب

احتمالا از تاثیرات مفید استفاده از مرطوب کننده ها در شب آگاه هستید. زمانیکه خواب هستید پوست در حال تقویت، ترمیم و بازسازی سلول ها است و به همین دلیل شب بهترین زمان برای رطوبت رسانی و هیدراته نگه داشتن عمقی پوست می باشد.

کرم های سبک و روغن های طبیعی می توانند بهترین انتخاب برای رفع خشکی پوست شما باشند زیرا علاوه براینکه از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند با داشتن اسیدهای چرب طبیعی باعث جبران رطوبت از دست رفته و تقویت سلول های پوستی خواهد شد.

لوازم آرایش مناسب پوست خشک

محصولات آرایشی مناسب پوست خشک

آرایش پوست خشک معمولا به نسبت پوست های دیگر کمی سخت تر است و آن هم به این دلیل است که در نواحی که پوست خشک تر است آرایش به خوبی جذب نمی شود و حالت کیکی و ماسیدگی روی پوست ایجاد می شود به همین خاطر بهتر است خرید لوازم آرایشی را متناسب با نیاز پوست خشک انجام دهید.

برای آرایش این جنس از پوست بعد از شستن صورت به کمک پاک کننده یا شوینده مناسب تمامی نواحی پوست بخصوص قسمت های اطراف بینی و بین دو ابرو که معمولا خشک تر هستند را با مرطوب کننده های عمیق به خوبی مرطوب کنید و زمانیکه وضعیت پوست تان متعادل شد از کرم پودر مناسب پوست خشک استفاده کنید و باقی مراحل آرایش تان را تکمیل کنید.

در این مقاله با چند نمونه از موثرترین راهکارها برای پیشگیری و رفع خشکی پوست آشنا شدید که با انجام و رعایت هر کدام می توانید قدمی درست در جهت بهبود وضعیت پوست خود بردارید و به کمک روش های درمانی ملایم و راهکارهای خانگی از خشکی پوست جلوگیری کنید. ما در زیبابست با ارائه بهترین محصولات مراقبتی و آرایشی تخصصی پوست خشک به شما عزیزان کمک می کنیم تا برای همیشه از داشتن پوستی سالم و شاداب لذت ببرید.

به نظر شما چه روش های دیگری برای روتین مراقبت از پوست خشک وجود دارد که ما در اینجا به آن اشاره نکردیم؟ در قسمت نظرات و پیشنهادات با ما به اشتراک بگذارید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان