روتین مراقبت از مو؛ از نکات شستشو تا فوت و فن های رسیدگی به مو

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بهترین روتین مراقبت از مو

موها نیز به اندازه پوست صورت نیاز به مراقبت دارند. با این حال اغلب افراد بیشترین زمان و هزینه را صرف شاداب و با طراوت نگه داشتن پوست صورت می کنند و از رسیدگی به موها غافل می‌شوند. زنگ خطر از آنجایی به صدا درمی‌آید که به یکباره با ریزش شدید موها روبه‌رو شوند و یا به طور اتفاقی حجم وسیعی از مو را غرق در موخوره ببینند. به همین دلیل بهتر است برای حفظ سلامت موهای خود نیز به اندازه کافی وسواس به خرج دهید. یکی از راه های ساده برای پیشگیری از آسیب موها، انجام روتین مراقبت از مو است. همراه این مطلب قدم به قدم این روتین را بشناسید و با نکات آن آشنا شوید.

بهترین نکات برای شستشوی موها؛ مهم ترین قدم روتین رسیدگی به مو

اصلی ترین فرایندی که می تواند به رشد و شادابی موها کمک کند و یا باعث سرعت یافتن ریزش و از بین رفتن آن ها شود، نحوه شستشوی مو است. به همین دلیل در اولین قدم روتین بهترین نکات را برای شستشو فراموش نکنید.

1- دو تا سه بار در هفته موها را بشویید

چربی کف سر و ریشه مو بیش از هرچیز دیگری به ریزش شدید موها کمک می‌کند. بنابراین با تمیز نگه داشتن پوست سر و موها، به سادگی می‌توانید از ریزش بخش زیادی از موهای خود جلوگیری کنید. اگر پوست و موی چرب دارید، بهتر است شستشوی سر را سه بار در هفته انجام دهید و اگر پوست خشک دارید حداقل دوبار درهفته موها را بشویید. با این حال فرمول دقیقی برای تعداد شستشو در هفته وجود ندارد و این موضوع می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. بهتر است به محض احساس کردن چربی کف سر، موها را بشویید.

بهترین محصولات مراقبت از مو

2- کدام شامپو مناسب موهای شما است؟

انتخاب شامپوی مناسب علاوه بر جنس و میزان چربی پوست سر، به دفعات شستشوی مو و میزان آسیب دیدگی آن ها نیز بستگی دارد. به همین دلیل هنگام خرید شامپو از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی، باید به کوچکترین ویژگی های آن توجه کنید. اگر عادت به دوش گرفتن روزانه دارید حتما شامپویی را خریداری کنید که مخصوص شستشوی روزانه باشد.

علاوه بر شامپو می توانید برای آبرسانی بیشتر به موها، بعد از شستشو و تمیز شدن مو از ماسک داخل حمام استفاده کنید. توجه کنید که ماسک را فقط به ساقه مو بزنید و هرگز آن را کف سر ماساژ ندهید.

روتین مراقبت از موی چرب

3- روش صحیح شستن مو؛ آب داغ برای شستشوی سر مناسب است یا آب سرد؟

یکی از اشتباهات رایجی که باعث ریزش موی بیش از حد هنگام شستشوی موها می‌شود، نحوه نادرست ماساژ سر با شامپو است. فراموش نکنید که برای تامین بهداشت مو لازم نیست حتما نیروی زیادی را با دست به کف سر و موها وارد کنید. برای اینکه سلامت مو را هنگام شستشو حفظ کنید، به آرامی موها را از بالا به پایین به شامپو آغشته کنید و آن ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید.

از طرفی بهتر است با آب داغ موهای خود را نشویید. چرا که آب داغ می تواند شفافیت و لطافت موها را از بین ببرد.

رسیدگی به مو برای جلوگیری از ریزش

چطور موهایمان را بدون آسیب دیدن خشک کنیم؟

خشک کردن مو با سشوار و لوازمی مانند اتوی مو، بیش از هرچیز می تواند موهای شما را به رشته های نازک و آسیب دیده تبدیل کند. اما استفاده از سشوار، فعالیتی است که می توانید با انجام صحیح آن، بدون ایجاد آسیب دیدگی موهای خود را خشک کنید.

مهم ترین قدم قبل از روشن کردن سشوار، آبرسانی به مو و ایجاد یک لایه حفاظتی بر آن ها است. به همین دلیل باید پیش از خشک کردن مو با حرارت، از یک سرم موی استاندارد و مناسب موهای خود استفاده کنید. برای این کار موهای خود را به دو دسته تقسیم کنید. مقداری از سرم را کف دست خود بریزید و دست ها را به هم بمالید سپس موهای خود را کمک هر دو دست از بالا به پایین به سرم مو آغشته کنید. این کار باعث می‌شود که ساقه مو در برابر حرارت سشوار آسیب کمتری ببیند.

بهترین محصولات مراقبت از مو

فوت و فن های خشک کردن مو با سشوار را فراموش نکنید

برای خشک کردن موها با کمک حرارت سشوار، بهتر است دمای سشوار را در حالت متوسط قرار دهید. فراموش نکنید که حرارت زیاد سشوار باعث می شود که مو لایه محافظ خود را از دست بدهد و در نتیجه باعث ایجاد وزی می شود.

سشوار را در فاصله کاملا چسبده به موها نگیرید. وجود کمی فاصله میان مو و لبه شوار می تواند حرارت آن را تعدیل کند و موها را با آسیب کمتری مواجه سازد.

سشوار را به صورت عمودی و با زاویه مستقیم از بالا بگیرید تا حرکت نامنظم باد سشوار باعث ایجاد گره در موهای شما نشود. اگر در این مرحله ریزش موی زیادی را تجربه کردید، پیشنهاد می کنیم محصولات استاندارد ضد ریزش مو مانند شامپو ضد ریزش توپاز را خریداری کنید تا ریزش مو به مشکل جدی و مهم تری برای شما تبدیل نشود.

بهترین روش سشوار کشیدن مو بدون آسیب دیدن

مهم ترین نکات روتین مراقبت از مو؛ با چه راه های ساده ای از مو مراقبت کنیم؟

مراقبت از مو می تواند فرایندی کاملا ساده تر نسبت به مراقبت پوست داشته باشد. به همین دلیل بهتر است موارد زیر را در روتین رسیدگی به مو رعایت کنید.

  • هرچند وقت یک بار قسمت های پایینی موها را نوک گیری کنید
  • از شانه هایی با دندانه غیر پلاستیکی استفاده کنید
  • موهای نم دار خود را شانه نزنید
  • با مرتب نگه داشتن مو از ایجاد گره در آن جلوگیری کنید
  • روبالشی با جنس پلاستیک را فراموش کنید چراکه باعث ایجاد الکتریسیته و گره در مو می شود
  • ماسک های تقویتی طبیعی مانند ماسک سفیده تخم مرغ و روغن نارگیل را تجربه کنید
  • تاحد امکان از انواع دکلره و رنگ شیمیایی دوری کنید
  • نوشیدن آب کافی به درخشندگی مو کمک بسیاری می کند
راه های ترمیم و مراقبت از مو

انتخاب بهترین محصولات برای مراقبت روزانه از مو از سایت زیبابست

بخش زیادی از تامین سلامت مو و مراقبت از آن به کیفیت و استاندارد محصولات منتخب نیز وابسته است. برای مثال استفاده از یک ماسک آبرسان مناسب مانند ماسک مو کراتین کامان برای موهای معمولی و چرب، به شما کمک می کند تا موهای سالم تری داشته باشید.

ما در فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی زیبابست به شما کمک می کنیم تا بهترین محصولات مناسب پوست و مو خود را به سادگی خریداری کنید. بعد از سفارش محصول از سایت زیبابست، خرید شما در بازه زمانی یک تا سه روز با بهترین بسته بندی به دست شما خواهد رسید. برای خرید محصولات اورجینال از فروشگاه آنلاین ما دیدن کنید.

زهرا بخش پور 09.10.1399

با سلام..ممنون از مقاله خوبتون. من موهام خیلی زود به زود چرب میشه. حتی اگه هر روز بشمورمشون!! ای کاش یک شوینده موی سر خوب مخصوص موهایی چرب مثل من و هم بهمون معرفی می‌کردین

بهار رهنما 09.10.1399

سلام
سرم مو برای بعد از خشک کردن و سشوار کشیدن چی خوبه؟

    زیبابست 14.10.1399

    سلام بهار جان
    می توانید از سرم مو مار والنسی استفاده کنید. این سرم مو باعث رفع وزی مو، تقویت و کمک به حالت دهی بهتر موهای تان می شود.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان