روتین مراقبت از پوست خشک را بشناسید

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

پوست خشک دردسرهایی مانند آکنه‌های چربی را ندارد، اما می‌تواند به سادگی بر اثر تغییر دما دچار آسیب شود. به همین دلیل باید با کمک فرایندها و محصولات مختلف، پوست خشک را نیز به تعادل برسانید و از میزان رطوبت آن، مراقبت کنید. این نتیجه تنها با رعایت روتین مراقبت از پوست خشک اتفاق می‌افتد.

روتین مراقبت ازپوست خشک

وقتی صحبت از مراقبت‌های پوستی به میان می‌آید، ذهنیت اغلب افراد به سمت پوست چرب و نحوه صحیح رسیدگی به آن متوجه می‌شود. درحالیکه پوست خشک نیز به اندازه پوست چرب به نگهداری‌های خاص و همیشگی احتیاج دارد. این نوع از پوست به دلیل حساسیت بالایی که به دما و رطوبت محیط دارد، به سادگی پوسته پوسته می‌شود. بنابراین اگرچه دردسرهای آکنه‌های چربی در پوست چرب را ندارد، اما می‌تواند به سادگی بر اثز تغییر دما دچار آسیب شود. به همین دلیل است که باید همانگونه که برای پوست چرب، تعادل میزان چربی را با کمک محصولات مختلف حفظ می‌کنید، از پوست خشک نیز با به تعادل رساندن میزان خشکی آن، مراقبت کنید. اگر پوست خشک دارید و از مراقبت‌های ساده اما موثر آن آگاهی ندارید، در این مطلب روتین مراقبت از پوست خشک را بخوانید.

مرحله پاکسازی آلودگی از پوست خشک؛ بهترین روش از بین بردن آلودگی‌های پوستی چیست؟

اگر به دنبال روش‌های صحیح محافظت از پوست خشک باشید، حتما پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها مهم‌ترین دغدغه شما در طول روز خواهد بود. یکی از باورهای اشتباهی که درباره پوست خشک وجود دارد، این است که افراد تصور می‌کنند می‌توانند از هر نوع شوینده و پاک کننده آرایشی برای پوست خشک استفاده کنند. در حالیکه حتی افرادی با پوست نرمال نیز باید محصولات مناسب با پوست خود را از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی تهیه کنند. بنابراین هنگام خرید محصولات، حتما به این نکته توجه کنید.

روتین پاکسازی پوست خشک

1- پاک کننده آرایش دوفاز؛ بهترین انتخاب برای ازبین بردن آلودگی پوست خشک

پوست خشک به دلیل بافت خاص و عدم وجود رطوبت در لایه بیرونی خود، می‌تواند به سرعت بعد از استفاده از محصولات نامناسب، پوسته پوسته و یا دچار ترک شود. به همین دلیل بهتر است حتی برای آرایش صورت نیز نوعی از لوازم آرایش را انتخاب کنید که حساسیت‌زا نیستند و از سلامت و کیفیت آن‌ها اطمینان دارید.

برای پاک کردن صورت از این مواد آرایشی و آلودگی‌های روزانه، قبل از شستشو، از پاک کننده‌های آرایشی استفاده کنید. این پاک کننده‌های مناسب پوست خشک با قیمت‌های مختلف و انواع برندها در فروشگاه‌ها موجود هستند، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از محلول‌های پاک کننده دو فاز است.

این پاک کننده‌ها درصدی از چربی را در خود دارند. به همین دلیل هنگام پاک کردن آرایش، بافت پوست را خشک نمی‌کنند. به علاوه این نوع از پاک کننده‌ها اغلب ویتامینه هستند و می‌توانند نقش یک ترمیم کننده را نیز برای پوست شما ایفا کنند.

بهترین آرایش پاک کن برای پوست خشک

2- بهترین شوینده برای پوست خشک را خریداری کنید؛ شستشوی صورت با صابون ممنوع!

بعد از آنکه آلودگی‌ها را با کمک پاک کننده‌ آرایش به صورت عمقی پاک کردید، نوبت به شستشوی روزانه صورت می‌رسد. اگر دارای پوست خشک هستید، یک بار شستشوی صورت با ژل شوینده در طول روز برای شما مناسب است. انتخاب ژل شستشوی مناسب پوست خشک، مهم‌ترین گامی است که پس از پاک کردن آرایش برعهده شما است.

شوینده صورت علاوه‌بر تامین بهداشت پوست، وظیفه رطوبت‌رسانی را نیز به عهده دارد. به همین دلیل هرگز و تحت هیچ شرایطی برای شستن صورت از صابون استفاده نکنید. صابون می‌تواند بافت چربی طبیعی و متعادل پوست شما را نیز از بین ببرد و باعث ایجاد ترک در پوست خشک شود.

شوینده‌های مناسب پوست خشک بافتی سبک‌تر دارند. به همین دلیل ممکن است میزان کف کمتری را ایجاد کنند و رقیق‌تر باشند.

شوینده صورت مناسب برای پوست خشک

3- استفاده از تونر برای پوست خشک؛ ضروری یا غیرمفید؟

تونر را می‌توان کاربردی‌ترین محصول بهداشتی در روتین مراقبت از پوست خشک دانست. این محلول در حقیقت وظیفه تامین رطوبت و تنظیم ph سطح پوست را بعد از شستشو به عهده دارد. به همین دلیل استفاده از آن برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند بیش از سایر افراد توصیه می‌شود. انتخاب بهترین تونر صورت و اسپری کردن آن در سطح پوست پیش از خواب باعث می‌شود که در طول شب نیز رطوبت لازم برای بافت‌های عمقی پوست فراهم باشد.

استفاده از قوی‌ترین مرطوب کننده برای پوست خشک؛ مهم‌ترین یار پوست شما

اصلی‌ترین وظیفه‌ای که در روتین پوست خشک دارید، تامین رطوبت آن به صورت مداوم است. در حقیقت مهم‌ترین انتخاب در سبد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای شما، کرم مرطوب کننده مناسب است. بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک، بافتی غلیظ دارد و می‌تواند پوست دست و صورت شما را تا حداقل یک ساعت به خوبی محافظت کند. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از فراموشی، یک کرم کاسه‌ای مخصوص خانه و یک کرم تیوپی برای همراه داشتن در کیف دستی خود خریداری کنید.

کرم‌های آبرسان و ضد چروک نیز می‌توانند به شما در مسیر به تعادل رساندن چربی پوست صورت کمک کنند. هنگام خرید این نوع از کرم‌ها توجه کنید که کرم ضد پیری برای پوست خشک به ویژه در سنین پایین توصیه نمی‌شود. بنابراین اگر بعد از آرایش چشم متوجه چروک شدید، به جای کرم ضدپیری از کرم دورچشم حاوی مرطوب کننده و ویتامین سی استقاده کنید.

مرطوب کننده عالی برای درمان پوست خشک

ماساژ صورت با روغن طبیعی؛ موثرترین مرحله در روتین پوست خشک

روش‌های ارگانیک همیشه بهترین و البته موثرترین راه‌ها در مراقبت‌های پوستی هستند. یکی از این روش‌های طبیعی که می‌تواند به یک برنامه همیشگی در روتین مراقبت پوست خشک برای شما تبدیل شوند، ماساژ صورت با انواع روغن‌های گیاهی است. روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن جوجوبا بهترین روغن‌های گیاهی برای ماساژ صورت هستند. با انجام این کار علاوه‌بر تامین ویتامین لازم برای پوست، شادابی، طراوت و رطوبت را به آن بازمی‌گردانید. ماساژ با روغن را حداقل دو روز در هفته در روتین مراقبت از پوست خشک قرار دهید تا پس از مدتی به خوبی شاهد تاثیر معجزه‌آسای آن باشید.

ماساژ صورت با روغن زیتون برای درمان پوست خشک

معجزه بخور سرد برای پوست خشک را جدی بگیرید

بسیاری از مشکلات پوستی که برای انواع پوست به ویژه پوست خشک اتفاق می‌افتد، ناشی از اشتباهات رایج آرایشی است. با برطرف کردن این نکات کوچک، می‌توانید تا حد زیادی از سلامت پوست خود مطمئن شوید. پس از اینکه از اصلی‌ترین مراحل روتین مراقبت از پوست خشک گذر کردید، می‌توانید با اقدامات ساده‌ای جذابیت و شادابی بیشتری در صورت خود ایجاد کنید. استفاده از بخور سرد یکی از راه‌های مطمئن و ساده برای تامین رطوبت پوست خشک است.

بهتر است هر شب بعد از انجام روتین پاکسازی و استفاده از مرطوب کننده، از بخور سرد روی صورت خود استفاده کنید. بخور سرد علاوه بر اینکه وظیفه از بین بردن سلول‌های مرده پوست را به عهده دارد، می‌تواند سطح پوست را ضدعفونی کند.

خواص بخور سرد پوست خشک

خرید مناسب‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی پوست خشک از زیبابست

انتخاب و خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب پیش از مراقبت‌های روتین پوست خشک اهمیت دارد. چراکه بسیاری از آسیب‌های پوستی ناشی از انتخاب نادرست محصول است. به همین دلیل قبل از آنکه فرایند روتین مراقبت از پوست خشک را برنامه‌ریزی کنید، محصولات مناسب پوست خود را خریداری کنید.

ما در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال را به شما عرضه کرده‌ایم تا به سادگی با خرید اینترنتی، بهترین محصولات را خریداری و درب منزل خود دریافت کنید. منتظر شما در فروشگاه زیبابست هستیم.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان