3 روش کاربردی برای پاکسازی پوست در منزل

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
روتین پاکسازی پوست صورت

حتما بارها مقابل آینه ایستاده‌اید و از خود پرسیده‌اید که با وجود شستشوی روزانه صورت، چرا هنوز هم از آسیب آکنه ها روی صورت خود در امان نیستید. آکنه یک نشانه کامل از عدم رعایت بهداشت پوست و البته جمع شدن آلودگی های روزانه روی منافذ صورت است. شستشوی شبانه صورت اگرچه می‌تواند تا حدی پوست شما را از این آلودگی رها کند، اما بهترین و کامل ترین راه نیست! در حقیقت بسیاری از آلودگی ها و ذرات ریز مواد آرایشی بدون آنکه متوجه شوید در منافذ باز پوست جای می گیرند و با گذشت زمان به لک پوستی یا آکنه تبدیل و یا در بهترین حالت باعث ایجاد حالتی کدر بر صورت می شوند. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید و به دنبال راهی برای پاکسازی پوست در منزل هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

1- استفاده از بهترین پاک کننده پوست صورت همراه حوله داغ

یکی از دلایلی که اغلب افراد رسیدگی به پوست خود را به زمان های بعد موکول می کنند، نداشتن زمان کافی برای فیشیال یا پاکسازی پوست است. اگر شما هم در این دسته از افراد جای دارید و به دلایلی مانند ساعت کاری طولانی و خستگی، رسیدگی به پوست را از اولویت های برنامه روزانه خود خارج کرده اید، پیشنهاد می کنیم که این روش ساده و ارزان را امتحان کنید.

برای اجرای روتین پاکسازی پوست در خانه، قبل از هرچیز پوست صورت را با یک میسلار واتر مناسب پوست و یک پد تمیز و نرم پاک کنید. میسلار واتر هماهنگ با صورت خود را می توانید در برندها و قیمت های مختلفی از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خریداری کنید. سپس صورت را با ژل شستشو بشویید.

بهتر است در این مرحله از ژل شستشوی صورت سبک و با غلظت کمتری استفاده کنید. همچنین دقت کنید که ژل متناسب با نوع پوست خود را خریداری کرده باشید. فراموش نکنید که هدف از انجام این فرایند، آبرسانی به پوست و شاداب نگه داشتن آن است بنابراین انتخاب محصول مناسب به شما کمک می کند تا تاثیر فیشیال را به سرعت ببینید.

پاک کردن صورت با میسلار واتر از مراحل فیشیال

قرار دادن حوله داغ روی صورت؛ معجزه در مرحله دوم

با شستشوی صورت آلودگی های روزانه و معمول از صورت شما پاک می‌شود. در این مرحله یک حوله تمیز را مرطوب کنید، آن را در یک ظرف پلاستیکی در دار قرار دهید و به مدت 2 دقیقه در ماکروفر بگذارید. سپس حوله داغ را به صورت ضربه ای روی پوست قرار دهید. میزان حرارت حوله باید به گونه ای باشد که نه پوست شما را بسوزاند و نه از لمس آن احساس گرمایی نداشته باشید.

بعد از چند دقیقه تکرار این کار، می توانید از انواع ماسک آبرسان استفاده کنید. پس از آنکه تاثیر ماسک آبرسان را بر پوست خود احساس کردید، آن را دوباره با حوله داغ از روی صورت تمیز کنید. حرارت متناسب حوله و ضربه های آرام و یکدست شما بر صورت، احساس آرامش و سبک شدن پوست را در شما ایجاد خواهد کرد. در نهایت نیز می توانید انواع تونر مانند تونر گلاب یا اسطوخودوس را برای ایجاد آرامش و آبرسانی بیشتر بر صورت اسپری کنید.

تاثیر ماساژ حوله داغ بر پوست صورا

2- انواع بخور صورت؛ بخور سرد برای پاکسازی پوست مناسب است یا بخور گرم؟

یکی از ساده ترین روش هایی که این روزها برای پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می گیرد، انواع بخور است. این روش اگر به شیوه ای اصولی و درست انجام شود، می تواند شادابی را به پوست برگرداند اما اگر از روش های نادرست آن را انجام دهید ممکن است باعث ایجاد آسیب در لایه های سطحی صورت شوید. به همین دلیل قبل از انجام هر نوع بخور، درباره خواص و مضرات هرکدام به خوبی تحقیق کنید.

یکی از مزیت های مهم بخور صورت این است که به صورت عمقی بر منافذ پوست تاثیر می گذارد. بنابراین اگر دائما از لوازم آرایش استفاده می کنید، این روش را برای روتین پاکسازی پوست امتحان کنید.

برای انجام این روش پاکسازی، ابتدا باید با کمک ژل شستشوی مناسب صورت، آلودگی ها را از پوست بشویید. سپس با استفاده از دستگاه بخور گرم یا یک ظرف آب جوش و یک حوله، پوست صورت را در معرض بخار گرم قرار دهید. بهتر است هر 2 دقیقه یک بار از بخار فاصله بگیرید و سپس دوباره به آن نزدیک شوید.

بخور آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست و خارج شدن چربی و آلودگی از آن ها می شود. به همین دلیل بلافاصله بعد از آن باید پوست را در معرض بخور سرد قرار دهید تا منافذ پوست بسته شوند. بعد از انجام این مراحل و خشک کردن صورت با یک حوله تمیز، می توانید از یک کرم آبرسان سبک برای پایان مرحله پاکسازی استفاده کنید.

از چه گیاهانی می توان در بخور استفاده کرد؟

بخور صورت یک فعالیت مفید برای تامین بهداشت پوست است و به همین دلیل به تنهایی می تواند بر صورت تاثیر مثبتی داشته باشد. اما اگر پوست حساسی دارید یا می خواهید با استشمام رایحه در طول بخور حالت آرامش داشته باشید، می توانید از بابونه، اسطوخودوس، اکالیپتوس و یا گل همیشه بهار نیز در آن استفاده کنید.

بهترین بخور برای پاکسازی پوست

3- استفاده از انواع ماسک آبرسان و اسکراب لایه بردار برای فیشیال خانگی

یکی از مهم ترین اهداف پاکسازی پوست، برداشتن لایه ای از سلول های مرده است. سلول هایی که در صورت ماندگاری، پوست شما را کدر می کنند و یا باعث ایجاد جوش می شوند. به همین دلیل در سال های اخیر محصولاتی به بازار عرضه شده که وظیفه پاک کنندگی عمقی پوست را به عهده دارند. اسکراب نوعی لایه بردار است که به تناسب نوع پوست، سلول های مرده سطحی صورت را از بین می برد. به همین دلیل یک راه حل ساده برای افرادی است که فرصت کمی در شبانه روز برای رسیدگی به پوست دارند.

اسکراب ها و کرم های پاک کننده منافذ بسیار متنوعی در فروشگاه ها وجود دارند. برای انتخاب محصولات پاک کننده لازم نیست حتما از برندهای خارجی و گران قیمت استفاده کنید. برای مثال ماسک جوان کننده صورت آندیا یک ماسک برای پاک کردن عمقی پوست و از بیردن آلودگی ها با قیمت مناسب است.

ماسک جوان کننده و بران برای پاکسازی پوست

اسکراب طبیعی پوست؛ تاثیر مواد طبیعی را نادیده نگیرید

اگر به خرید کرم های پاک کننده دسترسی ندارید، می توانید برای روتین پاکسازی پوست، اسکراب و ماسک خانگی بسازید. ماسک آلوئه ورا و ماسک جو دوسر می توانند دو آبرسان طبیعی مفید برای پاک کردن چربی های اضافه پوست باشند.

خرید بهترین محصولات برای روتین پاکسازی پوست از زیبابست

برای خرید محصولات لایه بردار و پاک کننده مناسب پوست خود می توانید با مقایسه انواع محصول موجود در بازار بهترین را انتخاب کنید. ما در زیبابست در این مسیر همراه شما هستیم تا با خرید محصولات اورجینال، طراوت و شادابی را به پوست خود بازگردانید. برای دیدن محصولات از فروشگاه زیبابست دیدن کنید و به سادگی خرید خود را انجام دهید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان