معرفی ۵ ماسک صورت خانگی برای شفاف شدن پوست

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بهترین راه برای مقابله با چروک و لکه های پوستی استفاده از ماسک و اسکراب های پوست است. استفاده از ماسک صورت خانگی یکی از راه های جوان و زیبا نگه داشتن پوست است. این ماسک ها که معمولا از میوه ها و سایر خوراکی تهیه می شوند، ویتامین و املاح مورد نیاز پوست را تامین می کنند.

معرفی بهترین ماسک صورت خانگی

یکی از رازهای داشتن پوست شفاف و شاداب مراقبت یا روتین روزانه پوست است. روتین روزانه شامل آبرسانی، پاکسازی، تامین رطوبت، پیشگیری از پیری زودرس، ماساژ و استراحت پوست می‌ شود. یکی از مهم‌ ترین کارها هم برای داشتن پوست سالم تامین ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز است. گاهی اوقات با مصرف روزانه مواد غذایی، ویتامین ها و مکمل ها باز هم موفق به تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست نمی شویم.

در فرآیند افزایش سن هم نیاز پوست به این مواد غذایی بیشتر خواهد شد چون کلاژن کمتری تولید می شود. با توجه به همه این مسائل بهترین راهکار استفاده از ماسک های صورت است که با کمک آن ها شادابی و طراوت پوست را حفظ و از پیری زودرس پیشگیری کنیم. در ادامه این مطلب چند ماسک صورت خانگی را که برای انواع پوست ها مناسب است را معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با استفاده از مواد تازه و ارگانیک این ماسک ها را تهیه و به داشتن پوستی سالم و شفاف مانند آینه کمک کنید.

1- ماسک دال عدس برای پاکسازی و از بین بردن چروک صورت

دال عدس که از حبوبات و عضوی از خانواده عدس بوده رنگ قرمزی دارد و سرشار از ویتامین‌ ها و املاح معدنی است. ویتامین A و B  به وفور در دال عدس دیده می‌شود و مقدار خیلی کمی هم چربی غیر اشباع دارد. ماسک دال عدس به پاکسازی پوست و از بین بردن چروک های صورت کمک می کند. دال عدس در بستن منافذ باز پوست صورت هم تاثیر قابل توجهی دارد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست ۲ مدل ماسک  صورت خانگی با دال عدس را معرفی می ‌کنیم که می ‌توانید آن ها را در خانه آماده و استفاده کنید.

ماسک شماره یک با دال عدس، ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید بهترین راه برای مراقبت از صورت، تامین چربی و مورد نیاز پوست است. ماسک دال عدس و شیر با توجه به اینکه از محصولات ارگانیک تهیه می شود برای از بین بردن خشکی پوست مناسب است. شما به راحتی می توانید بعد از شستن این ماسک از لوازم آرایش مانند کرم پودر و پنکیک استفاده کنید بدون اینکه نگران خشکی و پوسته پوسته شدن صورت خود باشید.

برای درست کردن این ماسک ۲ قاشق دال عدس را در مقداری شیر به مدت یک شب خیس کنید. این مواد را صبح به شکل خمیر درآورید و روی صورت و گردن خود قرار دهید. مدت زمان ماندن این ماسک روی پوست ۲۰ دقیقه است و سپس آن را بشویید. افرادی که پوست چربی دارند می توانند به جای شیر در این ماسک از گلاب استفاده کنند.

ماسک شماره دو با دال عدس و شیر، ماسک لایه بردار و روشن کننده

ماسک صورت خانگی با دال عدس و شیرین مانند یک لایه بردار عمل می‌کند. استفاده از این ماسک باعث پاکسازی و نرم شدن پوست صورت هم می شود. برای درست کردن این ماسک باید یک فنجان دال عدس را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح دال عدس ها را در آسیاب خمیر و یک سوم لیوان شیر نجوشیده و سرد به آن اضافه کنید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس به صورت دایره ای روی صورت بمالید.

این ماسک باید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت قرار داشته باشد و سپس شسته شود. بعد از شستن ماسک صورتتان را با یک حوله نرم و لطیف خشک کنید.

ماسک دال عدس، برای پاکسازی و جوانسازی پوست

2- ماسک صورت خانگی با ماست و عسل، بهترین ماسک خانگی برای لک صورت

خواص بی شمار ماست و عسل بر هیچکسی پوشیده نیست. ترکیب ماست و عسل معجونی به نام ماسک صورت خانگی برای از بین بردن لک های صورت می سازد که بیش از هزار سال است مورد استفاده هندی ها قرار می گیرد. عسل یک لایه بردار قوی و ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک چروک و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

برای درست کردن این ماسک دو قاشق غذاخوری عسل درجه یک را به نصف فنجان ماست اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک ماست و عسل، از بین برنده لک‌های صورت

3- ماسک خیار مناسب پوست های خشک و برای حذف تیرگی اطراف چشم

خیار یک میوه محبوب است که برای بهداشت پوست در بسیاری از کرم ها و لوسیون ها از عصاره آن استفاده می شود. شما با استفاده از ماسک خیار که به طور مستقیم از این میوه تهیه شده است می توانید لک های صورت و تیرگی های دور چشم را از بین ببرید. افرادی هم که پوست خشکی دارند با کمک ماسک خیار می توانند لطافت و رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین کنند.

خیار حاوی سیلیس است که به انعطاف و فرآیند کلاژن سازی پوست کمک می کند. برای درست کردن این ماسک نصف یک خیار پوست کنده را با نصف قاشق چای خوری آبلیموی تازه مخلوط کنید. بعد از اینکه این مواد شکل خمیری به خود گرفت آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از این مدت با آب ولرم صورتتان را شستشو دهید.

ماسک خانگی خیار، مناسب رفع تیرگی اطراف چشم

4- ماسک موز و لیمو ترش برای درمان و کنترل چربی پوست

یکی از دلایلی که برخی از افراد پوست های چربی دارند ترشح بیش از حد سبوم است. دلیل ترشح این ماده هم باز بودن منافذ پوست است و در نهایت منجر به چرب شدن پوست و تشکیل محیط مناسبی برای رشد آکنه و جوش می شود. برای مقابل با چنین وضعیتی سریع ترین و مطمئن ترین راه استفاده از تونرهای پوست یا ماسک است. ماسک خانگی موز و لیمو ترش یکی از ماسک های خانگی است که به کنترل چربی پوست کمک می کند.

میوه موز از ۷۵ درصد آب تشکیل شده و در کم شدن میزان چربی پوست موثر است. لیمو ترش هم به به پاکسازی و بستن منافذ باز پوست کمک می‌ کند. برای درست کردن این ماسک خانگی یک عدد موز را به همراه ۱۰ قطره آب لیمو ترش و ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی اضافه کنید. مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس بشویید. این ماسک خانگی است و شاید برای درمان کامل چربی پوست و پاکسازی آن کافی نباشد. پیشنهاد می‌ کنیم با تهیه بهترین تونر صورت، ترشح بیش از حد چربی را روی پوست خود کنترل و آلودگی‌ های شدید را پاک کنید.

ماسک خانگی موز و لیمو، راهی برای از بین بردن چربی‌ اضافه پوست

5- ماسک جو دو سر، راه حل مناسب برای باز کردن منافذ بسته پوست

لایه بردارها تاثیر مستقیم روی از بین مردن سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ بسته پوست دارند. با کمک ماسک های لایه بردار می توانید آلودگی های محیطی را که باعث تیرگی و کدر شدن پوست شده‌ اند برطرف کنید. جوش شیرین و جو دو سر از لایه بردارهای طبیعی به شمار می روند.

برای درست کردن ماسک لایه بردار خانگی، ۲ قاشق چای خوری جو دو سر را به همراه ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب و مقدار کمی آب به آن ها اضافه کنید. این ترکیب را به شکل خمیر درآورید و روی صورتتان ماساژ دهید. این کار را تا زمانی که مواد روی صورت شما خشک شود ادامه دهید. بعد از آن صورت خود را با آب نیمه گرم شستشو دهید.

یک پاکسازی بی نظیر با ماسک جو دوسر خانگی

زیبایی و جوانی بیشتر پوست با خرید ماسک صورت از فروشگاه زیبابست

در این مقاله ۵ تا از بهترین ماسک های صورت خانگی را معرفی کردیم. تهیه این ماسک ها به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن مواد اولیه آسان است. اما در زمینه استفاده از ماسک های خانگی باید به این  موضوع توجه کنید که شاید ترکیبات آن ها برای هر پوستی مناسب نباشد. برای مراقبت و روتین روزانه پوست بهترین روش استفاده از ماسک های آبرسان و لایه بردارهایی است که به صورت علمی و با تحقیقات پزشکی برای پوست های تولید شده اند.

همین حالا می توانید محصولات مورد نیاز مراقبت از پوست را در سایت زیبابست مشاهده و بررسی کنید. در قسمت توضیحات هر محصول می توانید ترکیبات و کاربرد آن ها را مطالعه و کرم یا ماسک مرتبط با پوست خود را سفارش دهید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان