مراحل آرایش حرفه ای صورت؛ اول کرم پودر بزنیم یا پرایمر؟

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ترتیب استفاده از لوازم آرایش

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که با دیدن آرایش دوستانتان، از تمیز بودن آرایش و میکاپ حرفه ای آن ها خوشتان آمده باشد. آرایش صورت اگرچه تا حدی به مهارت و تمرکز نیاز دارد، اما می توان با رعایت کردن نکات کوچک اما تاثیرگذار، بهترین و زیباترین فرم دلخواه را به صورت داد. یکی از عوامل مهمی که باعث می شود آرایش صورت حرفه ای به نظر برسد و به یک آرایش تمیز تبدیل شود، رعایت کردن ترتیب استفاده از لوازم آرایش است. اگر به دنبال یک میکاپ زیبا هستید اما مراحل آرایش حرفه ای صورت را نمی دانید، این مطلب را از دست ندهید و با ترتیب این قدم ها آشنا شوید.

قبل از آرایش چه کنیم؟

حتی اگر گران قیمت ترین لوازم آرایش را در دست داشته باشید و ماهرترین آرایشگر دنیا باشید، بدون آماده سازی پوست نمی توانید یک میکاپ حرفه ای و بی نقص داشته باشید. به همین دلیل مهم ترین قدم قبل از آرایش، آماده سازی پوست صورت است. این آماده سازی می تواند با کمک محصولات بهداشتی ساده مناسب پوست که از فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خریداری کرده اید انجام شود.

در حقیقت برای آماده کردن یک زمینه مناسب پوستی، احتیاجی به فرایندهای عجیب و پر دردسر ندارید. تنها کافی است پوست صورت را با ژل شستشوی مناسب پوست خود بشویید و پس از آن، با کرم مرطوب کننده و آبرسان استاندارد، سطح پوست را ماساژ دهید. سعی کنید حجم بیشتری از کرم را روی نقاط خشک و حساس مانند پیشانی و گونه ها متمرکز کنید. با این کار بافت پوست می تواند یک میزبان مهمان نواز برای مواد آرایشی باشد.

بهترین مرطوب کننده قبل از آرایش

زیرسازی آرایش؛ اولین قدم ها برای آرایش ساده و شیک صورت

بعد از آماده کردن سطح پوست، می توانید با استفاده درست از لوازم آرایش، یک میکاپ زیبا مناسب مهمانی ها برای خود بسازید. برای زیرسازی صورت می توانید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت و وسواس انجام دهید.

1- استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر؛ بهترین محافظ پوست را فراموش نکنید

پرایمر یکی از محصولات آرایشی است که استفاده از آن در چند سال اخیر رایج شده و می توان آن را یکی از محصولات نوظهور در صنعت آرایش دانست. این محصول با پر کردن منافذ خالی و باز پوست، به شما کمک می کند تا پوست صورت شما کاملا یکدست، بدون چروک و صاف به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از هر مواد آرایشی دیگر، از پرایمر استفاده کنید.

پرایمرها همچنین باعث می شوند تا آسیب های آرایشی به پوست صورت تا حد امکان کاهش پیدا کند. به همین دلیل قبل از آرایش های سنگین و طولانی مدت، استفاده از آن را فراموش نکنید.

2- کرم پودر مناسب پوست صورت را انتخاب کنید

قدم بعدی یک میکاپ تخصصی، استفاده از کرم پودر مناسب پوست با پوشانندگی بالا است. فراموش نکنید که با رعایت این مراحل می توانید تاثیر زیبایی میکاپ را حتی در آرایش لب و چشم ها نیز ببینید. بنابراین زیرسازی پوست و انتخاب کرم پودر استاندارد را جدی بگیرید.

اگر پوست صورت شما چرب است باید از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید تا آرایش شما بعد از گذشت زمان کوتاهی کهنه نشود. برای اینکه کرم پودر را به صورت حرفه ای تر بر پوست خود پخش کنید، می توانید آن را به شکل نقطه ای در قسمت های مختلف پوست بزنید. سپس با یک ابر آرایشی اسفنجی که آن را کمی نم دار کرده اید، کرم را به صورت ضربه ای در سراسر صورت پخش کنید تا به طور کامل یکدست شود.

نحوه پخش کردن کرم پودر روی صورت

3- مراحل کانتورینگ صورت؛ چرا بعد از کرم پودر از کانسیلر استفاده کنیم؟

یکی از اشتباهات رایج در آرایش صورت، استفاده از کانسیلر قبل از کرم پودر است. کانتورینگ بخشی از زیرسازی پوست است که درست در مرحله بعدی پوشاندن صورت با کرم پودر اتفاق می افتد و بخشی از زاویه سازی و ایجاد سایه و روشن بر صورت را انجام می دهد.

کانتورینگ به وسیله هایلایترها و کانسیلرها و در نواحی مانند قد بینی، بالای پیشانی، زیر چشم و خط چانه انجام می شود. با کمک این مرحله می توانید زوایای صورت را به طور دلخواه متعادل کنید. بعد از پخش کردن این مواد به وسیله براش های آرایشی، با کمک یک پودر فشرده یا پودر فیکس، صورت را مات و یکدست کنید.

مرحل صحیح کانتورینگ صورت

مراحل آرایش چشم و ابرو؛ پرطرفدارترین قدم در آرایش های شیک و محبوب

مهم ترین نکته ای که به شما در ایجاد یک آرایش صورت حرفه ای و زیبا کمک می کند، استفاده زیاد از مواد آرایشی نیست. در حقیقت بهتر است برای زیباتر شدن، از لوازم آرایش تنها برای متعادل سازی بخش های مختلف صورت استفاده کنید. با این کار همیشه سبک آرایش شیک و محبوبی خواهید داشت. در این قدم باید به سراغ ابرو بروید و با یک سایه همسو با رنگ مو یا ریشه ابرو، فضاهای خالی ابرو را پر کنید تا حالتی مشابه و متعادل پیدا کنند.

پس از آن می توانید به مرحله آرایش چشم وارد شوید و با کمک انواع سایه، خط چشم و ریمل مناسب و استاندارد، آرایش مناسب مهمانی، جشن یا روزانه را انجام دهید.

نحوه آرایش چشم و ابرو

برجسته کردن گونه و آرایش لب؛ قدم های آخر زیبایی را بردارید

تا این مرحله 90 درصد از آرایش شما تکمیل شده و تجربه آرایش حرفه ای صورت را گذرانده اید. در مرحله های پایانی می توانید با کمک رژگونه و کمی هایلایتر، به گونه های خود فرم دهید و رنگ و روی میکاپ خود را شیک تر کنید.

آرایش لب ها آخرین قدم از مراحل آرایش حرفه ای صورت است که بهتر است با توجه به رنگ سایه و آرایش کلی صورت، هماهنگ ترین گزینه را انتخاب کنید.

استفاده از بهترین اسپری فیکس کننده آرایش؛ نقطه پایان میکاپ و نقطه شروع زیبایی

برای اینکه زمان صرف شده برای میکاپ صورت را به یک زمان ماندگار تبدیل کنید، می توانید بعد از کامل شدن همه مراحل، با کمک اسپری فیکس کننده آرایش، عمر مواد آرایشی را روی صورت خود بیشتر کنید. با کمک این اسپری، صورت شما مدت طولانی تری شاداب و با طراوت باقی می ماند. اگر قصد میکاپ برای دورهمی و مهمانی را دارید، این اسپری را در پایان مراحل آرایش از یاد نبرید.

اسپری فیکس کننده آرایش برای ماندگاری میکاپ

خرید بهترین لوازم آرایش با ماندگاری بالا از فروشگاه زیبابست

ما در فروشگاه اینترنتی زیبابست با جمع آوری بهترین و استانداردترین برندهای آرایشی، همراه شما هستیم تا همه مراحل آرایش حرفه ای صورت را با کیفیت بالا سپری کنید و یک آرایش شیک و ماندگار داشته باشد. شما می توانید بعد از بررسی محصولات آرایشی اورجینال موجود در سایت، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. سفارش شما در بازه زمانی یک تا سه روز با بهترین بسته بندی به شما در هر نقطه از ایران خواهد رسید. برای دیدن محصولات، به فروشگاه آنلاین زیبابست سر بزنید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان