بهترین راه‌ها برای مراقبت از مو پس از کراتینه

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چند روش حرفه‌ای برای مراقبت از موهای کراتین شده که باید در روتین مراقبت از موی بانوان قرار بگیرد. برای طولانی کردن ماندگاری کراتین این مطلب را از دست ندهید.

روش مراقبت از موی کراتین شده

یکی از مهم‌ترین دلایل خشک و وز شدن موها از بین رفتن پروتئین کراتین (keratin) مو به دلیل استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی است. کراتینه کردن موها برای حل مشکل آسیب دیدگی آن‌ها گزینه بسیار مناسبی است. تاثیر کراتینه کردن روی موها موقتی بوده و برای طولانی کردن ماندگاری کراتین باید مراقبت‌های ویژه‌ای برای مو انجام داد. در این مقاله بهترین روش‌های مراقبت از مو بعد از کراتینه را به شما معرفی خواهیم کرد. با اجرای این روش‌ها ماندگاری کراتین روی موهای شما چند برابر خواهد شد. با ما همراه باشید.

استفاده دائمی از نرم کننده موی کراتینه و درخشندگی بیشتر موها

اگر موهای خود را کراتینه کرده‌اید در هنگام خرید آنلاین لوازم آرایش، نرم کننده‌ مناسب موهای کراتین شده را حتما به لیست خرید خود اضافه کنید. موهایی که کراتینه می‌شوند به‌راحتی رطوبت خود را از دست داده و شکننده می‌شوند. بنابراین راه مناسب آبرسانی به مو این است که نرم کننده‌ای مخصوص موهای کراتینه تهیه کنید و در هر بار استحمام از آن استفاده کنید. استفاده از نرم کننده مناسب علاوه‌بر حفظ رطوبت به درخشندگی موهای شما نیز کمک خواهد کرد.

نرم کننده مناسب موهای کراتین شده

شامپوی مناسب موی کراتین شده و راه شست و شوی اصولی موها

موهای کراتینه شده باید با شامپوی مخصوص و به صورت اصولی شست و شو داده شوند. اگر موها با شامپوهای معمولی شسته شوند علاوه‌بر از بین رفتن کراتین، دچار خشکی و شکنندگی خواهند شد. سولفات سدیم داخل شامپو می‌تواند به‌راحتی کراتین را از بین ببرد.

بهترین شامپو برای موی کراتین شده، شامپوی بدون سولفات و نمک است. با خرید بهترین شامپو، زمان ماندگاری کراتین روی موهای خود را بالا برده و از لختی موهای خود لذت ببرید.

سشوار کشیدن مو بعد از کراتینه کردن آن چگونه باید باشد؟

یکی از باورهای غلطی که میان بانوان وجود دارد این است که بعد از کراتینه دیگر نیازی به سشوار کشیدن مو ندارند و موها همیشه لخت و صاف باقی خواهند ماند. موی کراتینه شده به دلیل مواد خاص لخت‌تر از حالت همیشگی موهای شما است. اما گاهی به دلیل وز شدن و فر خوردن مو، ناچار به استفاده از لوازمی مانند سشوار و اتوی مو هستید.

سشوار و بابلیس کشیدن مو بعد از کراتینه می‌تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند. بنابراین اگر می‌خواهید از این وسایل استفاده کنید خرید روغن مو مناسب را فراموش نکنید. قبل استفاده از وسایل حرارتی، روغن موی مخصوص را به موی خود بزنید تا در حین سشوار کشیدن آسیبی به موهای شما وارد نشود. بعد استفاده از وسایل حرارتی نیز با روغن موی مناسب، موهای کراتین شده خود را آب‌رسانی کنید.

نحوه سشوار کشیدن موهای کراتین شده

تهیه بهترین ماسک مو برای موهای کراتینه شده را فراموش نکنید

استفاده از ماسک مو یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های موی کراتین شده است که در حمام یا پس از آن باید انجام شود. می‌توانید از ماسک‌های مخصوص موی کراتین شده قابل آبکشی در حمام پس از شامپو استفاده کنید. ماسک‌های غیر قابل آبکشی نیز گزینه مناسبی هستند اما توجه کنید که به میزان مناسبی از ماسک مو استفاده کنید تا موهای شما چرب و بد حالت نشوند.

ماسک موی مناسب موی کراتینه

دستورالعمل ساخت ماسک کراتینه مو خانگی

یک فنجان روغن نارگیل را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و موهای خود را به آن آغشته کنید. یک کیسه پلاستیکی یا کلاه رنگ را روی موهای خود بکشید و 30 تا 40 دقیقه صبر کنید. موهای خود را با آب ولرم آبکشی کرده و با شامپویی مناسب موی کراتین شده موی خود را شست و شو دهید.

مراقبت‌های بعد از کراتینه کردن مو

موی کراتینه در هنگام شنا به مراقبت ویژه نیاز دارد

نمک و کلر به‌راحتی رنگ و کراتینه مو را از بین می‌برد. بهتر است در زمان شنا در استخر یا دریا از کلاه‌های پلاستیکی استفاده کرده و مانع از رسیدن آب به موهای خود شوید. برای مراقبت بیشتر نیز می‌توانید از محافظ مو، نرم کننده و روغن‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

مراقبت بعد از کراتینه هنگام خواب

استفاده از رو بالشی‌های نخی در مدت زمان طولانی باعث خشکی پوست و موهای شما می‌شوند. برای حفظ طراوت و شادابی مو و پوست صورت خود از رو بالشی‌های ابریشمی استفاده کنید. گره خوردن موهای کراتین شده نیز به شدت به آن‌ها آسیب می‌زند. قبل از خواب موهای خود را جمع کرده یا ببافید تا از گره خوردن موها جلوگیری شود.

موی کراتین شده را چگونه شانه و برس بکشیم؟

شانه کشیدن روزانه موها یکی از مهم‎‌ترین موارد روتین رسیدگی به مو است. موهای کراتین شده حساسیت بیشتری دارند و در هنگام برس کشیدن باید به آن‌ها توجه بیشتری کرد. بنابراین هنگام شانه کردن موارد زیر را رعایت کنید:

  • موهای خود را به آرامی شانه کنید
  • با برس گره موهای خود را باز نکنید و از یک شانه با دانه‌های نرم و بدون الکتریسیته استفاده کنید
  • از برس‌های حرارتی و فلزی استفاده نکنید
  • قبل از شانه کردن کمی گره باز کن یا نرم کننده بدون نیاز به آبکشی به موهای خود اسپری کنید
شانه کردن موی کراتینه

نحوه آرایش و شینیون کردن موی کراتین شده چگونه است؟

زمان آرایش و شینیون کردن موهای کراتین شده بسیار احتیاط کنید. کشیدگی موها باعث ضعیف شدن ریشه مو و کنده شدن آن خواهد شد. از تافت و موس مو به مقدار کم استفاده کنید و پس از استفاده در سریع‌ترین زمان ممکن موهای خود را بشویید. مدت طولانی موهای خود را بسته و شینیون کرده نگه ندارید. همچنین می‌توانید از ماسک و روغن برای تقویت موها پس از باز کردن شینیون و شستن موها استفاده کنید.

شینیون و براشینگ موی کراتینه

خرید بهترین محصولات زیبایی و مراقبت مو از فروشگاه زیبابست

زیبایی و سلامت مو برای هرکسی به خصوص خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کراتینه کردن موهای وز یا خشک شده بهترین روش برای بازگرداندن زیبایی به موها است. مراقبت‌های خاصی باید پس از کراتینه کردن موها انجام داد که در این مقاله آن‌ها را به طور کامل برای شما شرح دادیم.

بهترین محصولات مراقبت از پوست و مو را می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاین زیبابست خریداری کنید. ما در زیبابست با بالا بردن تنوع محصولات و ارائه آن‌ها با قیمتی مناسب سعی در بر طرف کردن نیاز شما داریم. اگر برای انتخاب و تهیه محصول نیاز به مشاوره دارید با شماره گیری 02128428833 از متخصصین ما مشاوره رایگان دریافت کنید. خوشحال می‌شویم اگر نظر یا تجربه‌ای برای مراقبت از موهای کراتین شده دارید در قسمت نظرات برای ما کامنت بگذارید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان