چطور پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم؟ به همراه معرفی 3 صابون ضد جوش قوی

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چطور پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم؟

همانطور که می دانید داشتن پوستی صاف و شفاف مهم ترین اصل در سلامت و زیبایی چهره ی افراد محسوب می شود به همین دلیل تقریبا اکثرا خانم ها برای دستیابی به ظاهر درخشان و بدون لک به دنبال محصولات ضد جوش و راه های درمانی موثری هستند که ما در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی به آن اشاره می کنیم. به نظر شما راز داشتن پوستی بدون جوش چیست؟ چگونه می توان از شر جوش و لک های صورت خلاص شد؟

خواسته همه ما رسیدن به پوستی بی عیب و نقص است اما گاهی ناخواسته تحت تاثیر عواملی مثل آلودگی، چربی بیش از حد، باقی ماندن مواد آرایشی، لک و جوش هایی روی پوست ظاهر می شود که زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. اما جایی هیچ نگرانی نیست زیرا داشتن یک برنامه روتین مراقبت از پوست منظم و همینطور بهره گیری از برخی روش های طبیعی و کم هزینه به راحتی می تواند شما را به این هدف و آرزویی که خیلی هم دور از ذهن نیست برساند.

اصلی ترین دلایل ایجاد آکنه

یکی از مهم ترین اصل ها در مورد آکنه منشا آن است. آکنه معمولا ناشی از عفونت یا خوردن غذاهای چرب نیست یعنی در اکثر مواقع تحت تاثیر عوامل ژنتیکی، مسدود شدن منافذ و چربی بیش از حد پوست ایجاد می شود. لازم است بدانید بسته شدن منافذ پوست مانع از خروج سبوم (چربی های طبیعی پوست) می شود و این باعث تولید و تکثیر باکتری ها، میکروب ها و همینطور باقی ماندن آن ها در زیر پوست شود و در نهایت بعد از واکنشی که بدن برای مبارزه با این باکتری های مولد جوش انجام می دهد التهاباتی روی پوست بصورت جوش و آکنه ظاهر می شود.

بهترین راهکارها برای داشتن پوستی بدون جوش

بهترین راهکارها برای داشتن پوستی بدون جوش

جوش و آکنه به عنوان یکی از شایع ترین مشکلات پوستی می تواند هر فردی را در هر مرحله از زندگی اش تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که می دانید آکنه تنها به التهابات روی صورت محدود نمی شود بلکه در اکثر مواقع به دلیل لک و تیرگی های به جا گذاشته روی پوست باعث احساس نارضایتی بسیاری از افراد از ظاهرشان می شود.

1- تمیز نگه داشتن پوست

شستشوی پوست آن هم دو بار در روز با پاک کننده های ملایم صورت و صابون با PH خنثی با از بین بردن هر گونه ناخالصی، سلول های مرده و چربی های اضافی به افزایش شفافیت پوست و همینطور داشتن پوستی صاف و یکدست کمک زیادی می کند. از شستن بیش از دو بار در روز و استفاده از صابون و شوینده های قوی پرهیز کنید زیرا اینکار نه تنها به درمان جوش صورت کمک نمی کند بلکه می تواند به پوست ملتهب شما آسیب برساند و باعث تحریک بیشتر آن شود.

2- مرطوب کردن پوست

معمولا ساختار برخی محصولات ضد آکنه به گونه ای است که بعد استفاده باعث خشک شدن پوست می شود به همین دلیل بهتر است بعد استفاده از کرم های ضد جوش پوست تان را با کرم های رطوبت رسان مخصوص پوست چرب و مختلط مرطوب کنید تا از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کنید.

استفاده از محصولات ضد آکنه برای رفع جوش صورت

3- استفاده از محصولات ضد آکنه

محصولات ضد آکنه حاوی بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک با مهار باکتری های مولد جوش التهاب سطح پوست را خشک می کند. برخی از این محصولات ممکن است باعث لایه برداری پوست شود به همین خاطر برای شروع از میزان کمتری استفاده کنید و به تدریج تعداد دفعات و میزان استفاده از آن را تنظیم کنید.

4- مصرف مواد آرایشی را محدود کنید

در صورت امکان آرایش نکنید زیرا آرایش باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش های بیشتری روی پوست می شود اما اگر نیاز به پوشاندن تیرگی های پوست تان دارید بهتر است از مواد آرایشی معدنی یا غیرکومدوژنیک و بدون چربی را انتخاب کنید که ایجاد جوش و التهابات روی پوست را به حداقل می رسانند.

به علاوه شستن مواد آرایشی روی صورت قبل از خواب در جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه فوق العاده موثر است. شستشوی صورت قبل خواب با شوینده های ملایمی که PH خنثی دارند منافذ پوست را باز می کند و به پوست شما اجازه تنفس می دهد و احتمال جوش های پوستی را کاهش می دهد.

5- از تماس دست با پوست صورت خودداری کنید

از لمس صورت و قرار دادن گونه یا چانه روی دست پرهیز کنید اینکار نه تنها می تواند باکتری ها را پخش کند بلکه پوست صورت که قبلا ملتهب شده را نیز تحریک می کند. هرگز جوش ها را با انگشتان نترکانید زیرا می تواند جوش‌های سرسیاه و سر سفید را به نقاط قرمز و دردناک تبدیل کند.

6- از ضد آفتاب استفاده کنید

همانطور که می دانید اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند التهاب و قرمزی را افزایش دهد و باعث تغییر رنگ پوست پس از التهاب شود. همیشه حداقل 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از یک ضد آفتاب غیر کومدوژنیک با طیف وسیع که حاوی 6% اکسید روی یا بالاتر و SPF 30 استفاده کنید تا احتمال ایجاد جوش های جدید کمتر شود.

سریع ترین روش ها برای درمان جوش صورت

سریع ترین روش ها برای درمان جوش صورت

معمولا جوش های مزاحم روی صورت آزار دهنده هستند و خلاص شدن از آن ها کمی سخت بنظر میرسد اما راه های درمانی متعددی وجود دارد که به شما در از بین بردن این جوش ها کمک می کنند. از آنجایی که بعضی از درمان ها ممکن است گاهی باعث تحریک و خشکی پوست شود برخی از افراد برای رفع سریع جوش صورت به جایگزین های طبیعی روی آورده اند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل اثرات قوی که در کاهش التهابات و مبارزه با باکتری ها دارد به عنوان یک روغن طبیعی ضد جوش شناخته شده که با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه به درمان هر چه بهتر جوش های صورت و لک های باقی مانده از آن کمک زیادی می کند همینطور لازم به ذکر است که درمان جوش با روغن درخت چای عوارض جانبی از جمله خشکی، تحریک و سوزش را به همراه نخواهد داشت.

علاوه بر روغن درخت چای بسیاری از روغن های ضروری دیگر مثل روغن دارچین، گل رز، اسطوخودوس، رزماری و میخک با خواص ضد باکتریایی می توانند به از بین بردن سریع جوش ها کمک کنند.

آلوئه ورا

وقتی ژل آلوئه ورا به تنهایی روی پوست استفاده می‌شود با مبارزه با باکتری‌ها و التهابات به از بین بردن جوش ها کمک زیادی می کند این در حالی است که اگر با سایر داروها مثل کرم ترتینوئین یا روغن میخک ترکیب شود ممکن است تاثیرگذاری قوی تری داشته باشد.

آلوئه ورا حاوی لوپئول، اسید سالیسیلیک، نیتروژن اوره، فنل‌ها و گوگرد است که همگی باکتری‌هایی را که ممکن است باعث ایجاد جوش شوند به راحتی مهار می کند.

ماسک عسل و دارچین

عسل و دارچین به عنوان دو ماده ضد آکنه با خاصیت آنتی اکسیدانی و توانایی بالایی که در مبارزه با باکتری ها و کاهش التهابات دارد در مدت کوتاهی با استفاده مداوم می تواند جوش ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و از بروز آکنه های جدید نیز جلوگیری کند.

آشنایی با موثرترین محصولات ضد جوش صورت

یکی از متداول ترین و بهترین راه حل ها برای درمان جوش و آکنه استفاده از محصولات ضد جوش است که به دلیل اینکه به راحتی برای هر جنس پوستی قابلیت استفاده دارند به عنوان یکی از روش های پرطرفدار و موثر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگر شما هم با این مشکل پوستی دست و پنجه نرم می کنید و تمایل دارید با  صابون ضد جوش قوی آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

صابون ضد جوش فلو

صابون ضد جوش فلو حاوی روغن درخت چای

صابون ضد جوش فلو جزو یکی از صابون های قوی ضد آکنه برای پوست های چرب و مستعد آکنه معرفی شده که با اثرات مرطوب کنندگی عمیق به هیچ عنوان بعد استفاده، خشکی و کشیدگی روی پوست تان ایجاد نمی کند.

استفاده از روغن درخت چای با خاصیت آنتی باکتریال در این محصول، صابون ضد جوش فلو را به یک ضد جوش ایده آل برای پاکسازی موثر از آلودگی و مواد آرایشی و همینطور تنظیم چربی پوست تبدیل کرده است که در کنار رفع التهابات پوستی در درمان جوش صورت نیز فوق العاده موثر عمل می کند.

صابون میگو والنسی

صابون میگو والنسی

صابون میگو والنسی با خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی موثر بصورت یکی از قوی ترین صابون های ضد جوش شناخته شده که در رفع همیشگی جوش ها و افزایش شفافیت پوست فوق العاده موثر است. پودر اسکلت میگو، چیتوسان، دیگر آبزیان و ویتامین c موجود در این صابون با لایه برداری ملایم به بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک زیادی می کند.

فورمولاسیون ساخت این صابون به گونه ای بوده که بدون هیچ تحریک و خشکی، باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد و با نوسازی سلول های پوستی و حذف لایه های مرده ظاهر پوست تان را بهبود می بخشد.

صابون خاویار والنسی

صابون خاویار والنسی

صابون خاویار والنسی را می توان یک محصول با دو عملکرد مجزا معرفی کرد چرا که علاوه بر قدرت بالایی که در رفع جوش و آکنه برعهده دارد به از بین بردن لک و آثار به جا مانده از آن نیز کمک شایانی می کند. این صابون تقویت کننده با داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین های ضروری پوست نه تنها در تغذیه و کلاژن سازی پوست اثرگذار است بلکه با خاصیت روشن کننده و ضد التهابی خود باعث می شود پوست تان صاف و یکدست و عاری از هر لک ریزی شود.

ما در این مقاله قصد داشتیم با ارائه سریع ترین روش های درمان جوش صورت و معرفی قوی ترین صابون های ضد جوش که در درمان جوش صورت مفید هستند نیاز شما را برای انتخاب و خرید یک محصول باکیفیت و مقرون به صرفه برآورده کنیم.

اگر تجربه ای در استفاده و کاربرد محصولات ضد جوش ندارید می توانید سری به سایت زیبابست بزنید و بعد از مشاهده تمامی محصولات ضد جوش، محصول مدنظرتان را بصورت آنلاین و یا تلفنی سفارش دهید و هر گونه جوش، آکنه و جای لک باقی مانده از آن را در کوتاهترین زمان از بین ببرید و زیبایی دوباره را به پوست تان بازگردانید. ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان