فرق کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

برای خواندن مهم‌ترین تفاوت‌های بین کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فرق آبرسان و کرم مرطوب کننده صورت در چیست؟

تامین رطوبت پوست وجلوگیری از خشک شدن آن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در روتین پوستی قرار بگیرد. آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن علاوه‌بر جلوگیری از چروک شدن به حفظ سلامت پوست نیز کمک می‌کند. آبرسان و کرم مرطوب کننده دو محصول بسیار کاربردی و پر طرفدار برای حفظ رطوبت پوست هستند که معمولا افراد کاربردهای آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند.

در ادامه مطلب تفاوت‌ آبرسان و مرطوب کننده را به طورکامل برای شما شرح خواهیم داد. اگر دوست دارید بدانید که برای تایپ پوستی شما آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده با ما همراه باشید.

کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده صورت چه تفاوتی دارند

تشخیص نوع پوست؛ قدم اول برای انتخاب آبرسان استاندارد

قبل از انتخاب آبرسان و مرطوب کننده باید قدم مهمی بردارید. تشخیص خشک یا کم آب بودن پوست به انتخاب شما کمک خواهد کرد. باید تشخیص دهید که تایپ پوستی شما خشک است یا پوست صورت شما اخیرا کم آب یا دهیدراته شده است.

منافذ کوچک، چرب نشدن پوست، احساس کشیدگی پوست بعد از استحمام، پوسته شدن، تیره و کدر شدن پوست نشان دهنده تایپ پوستی خشک هستند.

پوست‌‌هایی که در عین ترشح چربی و جوش زدن به پوسته شدن دچار می‌شوند، کم آب شده‌اند. همچنین استفاده بیش از حد از مواد آرایشی فاقد چربی یکی از مهم‌ترین دلایل دهیدراته شدن پوست و عوارض ناشی از آن هستند.

آبرسانی به پوست خشک و چرب کردن آن را باید در روتین روزانه پوست خشک قرار داد در حالی که برای پوست کم آب شده، استفاده کوتاه مدت از آبرسان یا کرم مرطوب کننده کافی است. بنابراین بهتر است افرادی که پوست خشک دارند در حین خرید اینترنتی لوازم آرایشی، محصولاتی را انتخاب کنند که چربی کنترل شده داشته و پوست را به صورت مداوم آبرسانی کند. افرادی هم که پوست کم آب دارند می‌توانند با تهیه یک آبرسان مناسب در یک دوره کوتاه، شادابی و رطوبت پوست خود را تامین کرده و آن رابه حالت مناسب خود باز گردانند.

تفاوت مرطوب کننده و کرم آبرسان صورت

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده؛ کدام محصول برای ما مناسب است؟

اغلب افراد محصولی که پوست آن‌ها را چرب کرده و پوست از حالت خشکی خارج کند، کرم مرطوب کننده می‌دانند. در حالی که برای تامین و مراقبت از طراوت و رطوبت پوست محصولات زیادی تولید شده‌اند که کرم مرطوب کننده و آبرسان از شناخته شده‌ترین آن‌ها هستند. شاید در نگاه اول هیچ تفاوتی بین عملکرد کرم مرطوب کننده و آبرسان وجود نداشته باشد. اما مرطوب کننده و آبرسان در واقعیت تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

1- فرق آبرسان و مرطوب کننده در نفوذ به پوست

لایه چربی روی پوست همان قسمتی است که رطوبت و طراوت پوست شما را تامین می‌کند. کرم مرطوب کننده به حفظ لایه چربی روی پوست کمک کرده و سعی در تقویت آن دارد در حالی که آبرسان به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و سلول‌های آن را آبرسانی می‌کند. به همین دلیل معمولا کرم‌های مرطوب کننده را در دسته محصولات مراقبت از پوست و کرم آبرسان را در دسته محصولات ترمیم کننده پوست قرار می‌دهند.

2- تفاوت میزان چربی کرم مرطوب کننده با کرم آبرسان

در قسمت قبلی به خاصیت محافظ از چربی کرم مرطوب کننده اشاره کردیم. کرم مرطوب کننده دارای درصد بیشتری چربی بوده و به همین دلیل موقع استفاده احساس می‌کنید که  نسبت به آبرسان‌ها دیرتر جذب می‌شوند. انواع کرم مرطوب کننده حداقل %25 و کرم‌های آبرسان نهایتا تا %25 دارای چربی هستند.

3- ترکیبات تشکیل دهنده آبرسان و مرطوب کننده

لایه چربی روی پوست به دلیل استفاده از صابون و مواد شوینده به راحتی ضعیف و نازک می‌شود. مرطوب کننده باید به حفظ لایه لیپیدی یا لایه چربی روی پوست کمک کند تا لایه چربی بتواند عملکرد درست خود را حفظ کند. این چربی بهتر است که از طریق مواد و روغن‌های طبیعی و ارگانیک تامین شود تا ضرری نداشته باشد.

معمولا در کرم‌های مرطوب کننده از روغن‌هایی مثل شی باتر، روغن نارگیل و جوجوبا استفاده می‌شود. در کرم‌های آبرسان نیز آلوئه ورا و موم عسل وجود دارد که خاصیت آبرسانی بالایی دارند.

انتخاب مرطوب کننده یا آبرسان برای روتین پوستی

هر شخصی برای حفظ سلامت پوست خود باید استفاده از یک کرم آبرسان و یک کرم مرطوب کننده را در روتین پوستی روزانه خود قرار دهد. باید از کرم آبرسان در کنار کرم مرطوب کننده برای پوست و روتین مراقبت از ان استفاده کرد اما میزان استفاده آن‌ها برای تایپ‌های پوستی مختلف متفاوت است.

1- نحوه استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان در روتین پوست خشک

پوست خشک نسبت به پوست چرب یا مختلط به میزان بیشتری نیاز به آبرسانی دارد. استفاده روزانه از کرم مرطوب کننده و آبرسان باید در روتین پوست خشک قرار بگیرد. می‌توانید به میزان یکسان از مرطوب کننده و آبرسان برای پوست خشک خود استفاده کنید. استفاده از محصولاتی که دارای آبرسان و مرطوب کننده هستند نیز به شما برای حفظ رطوبت پوست کمک زیادی خواهد کرد. می‌توانید از لاین مراقبت از پوست خشک محصولات کامان، سینره، مای و سایر برندها محصول مناسب را انتخاب و تهیه کنید.

استفاده از مرطوب کننده و آبرسان برای روتین پوستی مختلف

2- حفظ رطوبت پوست مختلط و نکات مهمی درباره آن

انتخاب محصول مناسب برای پوست مختلط کار سختی محسوب می‌شود. در هنگام استفاده از آبرسان یا کرم مرطوب کننده برای پوست مختلط احتیاط کنید. برای نواحی گونه‌ها و چانه که معمولا خشک هستند از مرطوب کننده بیشتر و برای نواحی بینی و پیشانی از آبرسان استفاده کنید. دوبار استفاده هفتگی از مرطوب کننده و آبرسان برای پوست مختلط می‌تواند برای آن کافی باشد.

3- روش‌های آبرسانی پوست چرب و بایدهاو نبایدهای آن

پوست چرب نسبت به پوست خشک و مختلط به میزان بسیار کمتری به مرطوب کننده و آبرسان نیاز دارد. بهتر است استفاده از آبرسان را در روتین پوست چرب قرار داده و به صورت هفتگی از آن استفاده کنید. در هنگام استفاده از آبرسان و کرم مرطوب کننده برای پوست چرب زیاده روی نکنید و از محصولات با چربی کنترل شده استفاده کنید.

خرید بهترین آبرسان و مرطوب کننده از زیبابست

روش‌های زیادی برای مراقبت از پوست و حفظ طراوت و رطوبت آن وجود دارد اما استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده رایج تر است. عده زیادی فرق آبرسان و کرم مرطوب کننده را نمی‌دانند و این دو محصول را با هم اشتباه می‌گیرند.  ما در این مقاله تفاوت‌های کرم آبرسان و مرطوب کننده را شرح داده و نحوه استفاده از آن‌ها را برای تایپ‌های پوستی مختلف به شما معرفی کردیم.

ما در زیبابست انواع کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان را با قیمت و کیفیت مناسب به شما مشتریان محترم عرضه کرده‌ایم. شما می‌توانید براساس تایپ پوستی خود بهترین کرم مرطوب کننده یا آبرسان را به‌راحتی خریداری و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. خوشحال می‌شویم اگر نظر یا تجربه‌ای درباره نحوه استفاده از کرم آبرسان دارید برای ما در قسمت نظرات، کامنت بگذارید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان