مراقبت های پوستی در فصل سرما

دسته بندی : سایر
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
روش های مراقبت از پوست در برابر سرما

همانطور که می دانید کاهش دما و خشکی هوا در فصل های پاییز و زمستان و همینطور استفاده از وسایل گرمایشی به غیر از، از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست باعث تغییراتی مثل پوسته پوسته شدگی، ترک خوردگی و خشکی های شدید پوستی می شود که با رعایت راهکارهایی که در ادامه این مقاله در فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی زیبابست به آن اشاره می کنیم علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست تان می توانید در روزهای سرد از پوست تان مراقبت کنید و شاهد کمترین آسیب روی پوست تان باشید.

آشنایی با راهکارهای محافظت از پوست در سرما

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که در آب و هوای سرد با مشکلات و آسیب های پوستی دسته و پنجه نرم می کنید بهتر است دیگر نگران نباشید. ما در این مطلب قصد داریم با ارائه چندین نکته ساده اما موثر همچون استفاده مداوم از کرم و لوسین بدن، پرهیز از دوش آب داغ، استفاده از دستگاه بخور در اتاق و کوتاه کردن مدت حمام به شما در داشتن پوستی سالم و شاداب در روزهای زمستانی کمک کنیم.

اهمیت استفاده از مرطوب کننده در زمستان

1- اهمیت استفاده از مرطوب کننده در زمستان

سعی کنید در فصل های پاییز و زمستان قبل از قرار گرفتن در معرض هوای سرد و بعد از استحمام زمانیکه پوست تان کمی خیس است از کرم ها و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که پایه ی اصلی آن روغن باشد نه آب. زیرا کرم و لوسیون بدن که در ساختار آن ها روغن بکار رفته رطوبت بیشتری را حفظ می کنند و محافظت بیشتری به نسبت سایر مرطوب کننده روی پوست ایجاد می کنند.

گلیسیرین و وازلین از جمله محصولات طبیعی هستند که با ایجاد لایه نازکی از روغن روی پوست با خشکی و آثار به جا مانده از آن مقابله می کنند بنابراین لازم است برای حفظ سلامت پوست تان روازنه چندین بار بطور مداوم از کرم مرطوب کننده بدن حاوی روغن استفاده کنید.

2- مضرات دوش آب داغ روی پوست

آیا می دانید دوش آب گرم به مدت طولانی باعث حذف چربی های مفید و خشکی پوست تان می شود؟ برای مراقبت از پوست در آب و هوای خشک و سرد بهتر است از حمام با آب ولرم استفاده کنید و زمان دوش گرفتن را به حداکثر 10 دقیقه کاهش دهید.

حمام کردن با آب گرمی که پوست تان را قرمز کند نه تنها منجر به خشکی های شدید و تشدید بیماری های پوستی می شود بلکه به سلول های پوست امکان حفظ رطوبت را هم نمی دهد.

3- فواید دستگاه بخور در حفظ رطوبت پوست

دستگاه بخور با اضافه کردن رطوبت به هوا و متعادل نگه داشتن رطوبت خانه می تواند با کاهش خارش و سوزش ناشی از خشکی تا حد قابل توجهی از خشکی پوست جلوگیری کند و روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد.

در واقع رطوبت کم و خشکی هوا باعث تخریب بیرونی ترین لایه پوست می شود اما این دستگاه با ایجاد رطوبت و بخار اضافه در محیط از هرگونه آسیب  پوستی مثل اگزما و پسوریازیس پیشگیری می کند و با آبرسانی عمقی کمک می کند که حتی در زمان خواب هم رطوبت طبیعی پوست تامین باشد.

4- پوشیدن لباس مناسب در زمستان

لازم است بدانید بعضی از پارچه هایی که برای فصل زمستان قابل استفاده هستند خشکی پوست را تشدید می کنند به همین دلیل تا جایی که می توانید از پوشیدن لباس پشمی و دیگر لباس ها که باعث حساسیت و قرمز شدن پوست تان می شود پرهیز کنید اما در صورت تمایل بهتر است زیر این لباس ها یک زیرپوش نخی تن کنید تا پشم با پوست تان تماس پیدا نکند.

تفاوت های مرطوب کننده با آبرسان

مناسب ترین روش برای آبرسانی پوست کدام است؟ کرم مرطوب کننده یا آبرسان؟

در مقاله تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده توضیحات کاملی در مورد ویژگی های این دو نوشته ایم. دانستن تقاوت آنها کمک می کند تا گزینه ی بهتری را برای بهبود وضعیت پوست تان در فصل های سرد انتخاب کنید.

در واقع پایه اصلی ترکیبات کرم های آبرسان، آب و مرطوب کننده ها، روغن می باشند این بدین معناست که اگر پوست تان کم آب است باید آبرسانی شود اما اگر پوستی خشک، قرمز و پوسته پوسته دارید لازم است در تمامی فصول بخصوص هوای سرد از مرطوب کننده ها که چربی طبیعی به پوست می دهند استفاده کنید.

در این مقاله علاوه بر راهکارهای مناسب برای جلوگیری از مشکلات پوستی، در مورد مهم ترین کارهای روزانه ای که شما لازم است برای پوست تان در این روزهای سرد انجام دهید نیز صحبت کردیم.
می توانید برای حفظ سلامتی و تامین رطوبت طولانی مدت پوست تان با خرید محصولات مراقبت از پوست از فروشگاه اینترنتی زیبابست و همینطور رعایت دستورالعمل های ذکر شده از تاثیرات مخرب سرما روی پوست تان جلوگیری کنید و در هوای سرد هم همانند فصل های دیگر سال از داشتن پوستی با طراوات و شاداب لذت ببرید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان