5 راه ساده برای از بین بردن لک صورت

دسته بندی : مقالات
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

برای از بین بردن لک‌های صورت خود، روش‌های کاربردی موجود در این مقاله را مطالعه کنید.

سریعترین راه از بین بردن لک صورت

تابش آفتاب، کم‌خوابی، کمبود ویتامین استرس و سایر عوامل خارجی، موجب آسیب زدن به پوست و ایجاد لک‌های قهوه‌ای می‌شود. وجود این لک‌ها روی پوست صورت برای افراد و به‌خصوص خانم‌ها اصلاً جذاب نیست. به همین خاطر در این شرایط خانم‌ها استفاده از لوسیون ها و کرم‌های آرایشی که می‌تواند این لک‌ها را از بین ببرد را انتخاب می‌کنند. اما نکته قابل‌توجه اینجاست که همیشه استفاده از کرم و لوسیون ها برای درمان لک کافی است و گاهی اوقات باید از ماسک‌های خانگی و درمان‌های گیاهی برای این امر استفاده کرد. اگر شما هم راهکار ساده و درستی برای درمان و از بین بردن لک‌های آزاردهنده صورت خود ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا در ادامه این مقاله همراه با فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی زیبابست باشید تا به شما ترفندهای ساده دفع لک را آموزش دهیم.

1-درمان قطعی لک صورت را با آب‌لیمو تجربه کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درمان و از بین بردن لک صورت، استفاده از آب‌لیمو است. با توجه به اینکه آب‌لیمو یکی از ارزان‌ترین و در دسترس ترین درمان برای لک صورت است، بیشتر افراد از آن به‌عنوان اولین و آخرین راه برای دفع لک‌ها استفاده می‌کنند.

از بین بردن لک صورت در خانه

برای استفاده از آب‌لیمو در ابتدا سعی کنید به‌جای آب‌لیمو از لیموی تازه استفاده کنید. قبل از اینکه لیمو را به سطح پوست خود آغشته کنید کمی از آن را روی بخش سالم پوست خود تست کنید تا در صورت عدم مشاهده قرمزی و رنگ‌پریدگی پوست، بتوانید از آن استفاده کنید.

پس از تست کردن لیمو روی پوست، با کمک پنبه و حتی خود پوست لیمو، قسمت موردنظر را به‌آرامی ماساژ دهید. پس از ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و با حوله تمیز به‌خوبی پاک‌کنید. دقت کنید که پس از استفاده از این ماسک حداقل تا 5 ساعت از لوازم آرایش استفاده نکنید.

برای مشاهده تأثیر استفاده از آب‌لیمو برای از بین بردن لک‌ها حتماً این کار را حداقل 15 روز انجام دهید تا تأثیر آن را مشاهده کنید

2-از ماسک سیب‌زمینی برای از بین بردن لک‌های خود استفاده کنید

سیب‌زمینی یکی از صیفی‌جات مفیدی است که از آن برای درست کردن ماسک‌های روشن‌کننده و ضدلک برای بهداشت پوست استفاده می‌شود. شما می‌توانید یک عدد سیب‌زمینی کوچک را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید. در این قسمت شما می‌توانید از مخلوط سیب‌زمینی رنده شده به‌عنوان یک ماسک استفاده کنید.

شما می‌توانید از این ماسک تنها برای قسمت‌های لک‌دار استفاده کنید اما اگر دوست دارید از خواص روشن‌کنندگی آن نیز بهره ببرید، پیشنهاد می‌کنیم از این ماسک برای کل صورت استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های ساده برای ماسک سیب‌زمینی این است که با کمک آب سیب‌زمینی و آغشته کردن پدهای آرایشی به آن؛ سطح پوست خود را ماساژ دهید. البته شما می‌توانید در این روش از قرص ماسک‌های آماده هم استفاده کنید و به‌راحتی از آن برای پخش کردن روی پوست خود استفاده کنید.

استفاده از ماسک های خانگی برای از بین بردن لک

3-محلول سرکه سیب و عسل، بهترین راه درمان خانگی لک‌های صورت

اگر بخواهیم یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی لک‌های صورت را بررسی کنیم. قطعاً سرکه سیب و عسل پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین خواص سرکه سیب این است که با مصرف صحیح آن می‌توانید لک‌های قهوه را از صورت خود پاک کنید. توجه داشته باشید که به ازای هر سه قاشق سرکه سیب بایستی نصفه قاشق عسل اضافه کنید و این ترکیب را به خوبی هم بزنید. پس از به هم زدن این مخلوط می‌توانید با یک براش آرایشی آن را روی صورت خود و در قسمت‌های لک‌دار پخش‌کنید و پس از 30 دقیقه صورت خود را پاک‌کنید.

برای اثربخشی بهتر این ماسک خانگی، پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً این کار را به مدت یک ماه و دو بار در هر هفته انجام دهید.

استفاده از گیاهان دارویی برای ساخت ماسک ضدلک

4-آلوئه ورا، معجزه‌ای برای پاک‌سازی و نابودی لک‌های صورت

قطعاً شما هم از خواص و معجزه آلوئه ورا برای پاکسازی، روشن‌کنندگی و تازگی پوست شنیده‌اید. این گیاه معجزه‌آسا در درمان لک هم اثربخشی خودش را دارد.

برای استفاده از آلوئه ورا روی سطح پوست، راه‌های متفاوتی را پیش روی خوددارید. اولین راه این است که پوست سبز آلوئه ورا را از آن جدا کرده و قسمت ژله‌ای گیاه را به پوست خود آغشته کنید. با توجه به اینکه حالت لزجی این گیاه برای بسیاری از افراد خوشایند نیست، برخی ژله داخلی این گیاه را باکمی عسل و به کمک مخلوط‌کن، میکس می‌کنند و از این ترکیب به‌عنوان یک ماسک خانگی استفاده می‌کنند.

البته شما می‌توانید از ژل آلوئه ورا کامان که از جمله بهترین محصولات کامان برای مراقبت پوستی است نیز استفاده کنید و دیگر دردسر آماده‌سازی یک ماسک خانگی را نداشته باشید.

5-کرم‌های ضدلک قوی، بهترین روش روتین برای درمان لک‌های پوستی

استفاده از ماسک‌ها و تقویت‌کننده‌های خانگی و گیاهی همیشه روش مؤثر و مناسبی است اما با توجه به اینکه بسیاری از خانم‌های شاغل و یا دانشجو، زمان کافی برای آماده‌سازی این ماسک‌ها را ندارند، بهتر است تا استفاده از کرم‌های ضد لک قوی را در روتین روزانه خود قرار دهند.

استفاده از کرم ضد لک شیمیایی با ترکیب‌هایی که دارد باعث می‌شود که سرعت تولید رنگ‌دانه‌ها را کمتر کند. توجه داشته باشید که برای خرید و انتخاب کرم ضدلک حتماً از کرم‌های اوریجینال و مناسب پوست خود استفاده کنید تا در نهایت بتوانید نتیجه مؤثری از استفاده آن بگیرید.

استفاده از کرم ضدلک، سریعترین راه از بین بردن لک ها

روش استفاده از کرم ضدلک به چه صورت است؟

به‌صورت کلی دو روش برای استفاده از کرم‌های ضد لک در روتین روزانه وجود دارد. اولین روش این است که پس از شستشوی صورت با ژل‌های شستشوی مخصوص یا آرایش پاک خانگی کمی آب‌رسان به پوست خود بزنید و صورت را به‌خوبی ماساژ دهید. پس از پنج دقیقه از کرم موردنظر خود برای نواحی آسیب‌دیده استفاده کنید. این روش را می‌توانید در روتین پوستی خود قبل از خواب قرار دهید.

روش دوم این است که صبح‌ها پس از استفاده از تونر و آبرسان، کمی کرم ضدلک را روی نواحی مورد نظر قرار داده و پس از آن از پرایمر و لوازم آرایشی موردنظر خود استفاده کنید. این روش بیشتر برای افرادی پیشنهاد می‌شود که از لوازم‌آرایشی به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند اما در حالت کلی روش اول بهترین و کارآمدترین راه برای کسب نتیجه پس از استفاده مکرر به‌حساب می‌آید.

چطور از بروز لک صورت پیشگیری کنیم؟

پیشگیری بهترین راه برای درمان لک‌های قهوه‌ای صورت است

در این مقاله شما را با 5 روش کاربردی برای از بین بردن لک‌های صورت با شما صحبت کردیم. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با کمک محصولات مراقبتی مرتبط باپوست خود مثل ضدآفتاب ها و مرطوب‌کننده ها تا حد زیادی جلوی بروز لک‌ها را بگیرید. حتی آقایان هم می‌توانند از محصولات مرتبط باپوست خود مانند کرم ضدآفتاب مردانه سینره برای مقابله با آفتاب استفاده کنند تا بتوانند از بروز لک‌های قهوه‌ای پوستی جلوگیری کنند. پس توجه داشته باشید که گاهی دقت کردن بهروش‌های پیشگیری تا حد زیادی می‌تواند به‌سلامت پوست شما کمک کند.

حالا نوبت شماست تا از تجربیات خود برای از بین بردن لک‌های صورت با ما صحبت کنید و ادامه‌دهنده این مقاله ارزشمند باشید. در قسمت نظرات منتظر دریافت پیشنهادات و تجربیات شما هستیم. در نهایت شما می‌توانید برای خرید انواع کرم‌های ضدلک و مراقبت پوستی از محصولات موجود در سایت زیبابست استفاده کنید و یا برای راهنمایی بیشتر با شماره  02128428833 تماس حاصل فرمایید.

شکیلا 28.01.1400

من هنوز این روش ها را انجام ندادم شایدعالی از تون میخوام یی محصولی عالی که در کمترین درمان برای مان بفریستد ممنون میشم

    زیبابست 28.01.1400

    سلام شکیلا جان
    برای رفع لک های پوستی تان میتونید از کرم ضد لک بسیار قوی درماتوم استفاده کنید. این کرم میتواند از همان روزهای ابتدایی تغییراتی مانند روشن کردن و رفع لک های پوستی را شروع کند و در طول 1 الی دو ماه مصرف برای همیشه لک های پوست تان را رفع می کنید.

امکان تعویض کالا تا 7 روز پس از خرید
امکان پرداخت هزینه در زمان تحویل کالا
ارسال رایگان خریدهای بالای 100 هزار تومان